بررودکریز

ساخت وبلاگ
 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
 
 

 

شنبه ٢٠ آذر ۱۳٩٥
دادستان کل کشور خبر داد

ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به

حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان

گذاشت

 
ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان گذاشت
دادستان کل کشور گفت: در این چند روز بعضی نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی‌تواند برداشت کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امنیت برای مردم، اظهار کرد: به برکت این نظام، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولتمردان و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی در کشور عزیزمان که در مجموعه‌ای قرار گرفته که در اطرافش آتش اختلاف و جنگ و ناامنی وجود دارد، امنیت برقرار است.
وی افزود: متولیان برقراری امنیت در کشورمان به عناصر داعش و داعش صفتان اجازه ایجاد ناامنی برای مردم عزیز این سرزمین را نمی‌دهند و این امنیت با هزینه بسیار سنگینی تامین شده و حفظ آن منوط به این است که بیدار و هوشیار و مراقب باشیم.
دادستان کل کشور تصریح کرد: اخبار و گزارشاتی که به صورت محرمانه به ما می‌رسد نشان می‌دهد دشمن در تلاش برای برنامه ریزی بسیار وسیعی است که این ناامنی‌ها را به داخل کشور بکشاند و این مسئولان اجرایی و امنیتی و اطلاعاتی هستند که سدی جلوی تحقق اهداف دشمن شده‌اند.
منتظری با بیان اینکه دشمن از انواع و اقسام بسترها استفاده ‌می‌کنند، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را یکی از ابزارهای جدی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن از بزرگ کردن یکسری مسائل و اختلاف نظرهایی که بین همه مذاهب می تواند وجود داشته باشد استفاده کرده در حالیکه این اختلاف نظرها اصلا نباید موجب این شود که کسی از آن علیه وحدت امت اسلامی و نظام استفاده کند.
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: شماها باید مدافع نظامی باشید که این چنین برای کشور و ملت دست آوردهای عظیم استقلال، آزادی، اخوت و برادری به همراه داشته است.
دادستان کل کشور تصریح کرد: نواقص، اشکالات، ضعفها و گاهی خیانت ها در درون نظام است ولی اینها هرگز نباید ما را از مسیر مهم و روشنی که در پیش گرفته ایم باز دارد.
منتظری افزود: اختلاف نظرها بین مسئولان امر و در حد متعارفش هیچ مسئله ای نیست ولی مهم این است که نگذاریم این ها تبدیل به شکاف شود و دشمن به دنبال این است که از طریق اختلاف نظرهای طبیعی و معمول شکاف عمیق ایجاد کند.
وی اولین و مهمترین وظیفه دادستان را تامین و تقویت امنیت دانست و یادآور شد: تعامل بین دستگاه های موثر در امنیت، از وظایف جدی دادستان است و دادستان مرکز استان این وظیفه قانونی را هم دارد که نسبت به سایر دادستان های سطح استان هماهنگ و نظارت را ایجاد کند.
این مسئول عالی قضایی از فعال شدن نظارت میدانی و الکترونیکی در دادستانی کل کشور خبر داد و بیان داشت: درگاهی هم در این سامانه پیش بینی شده که هر شهروندی در هر نقطه ای از ایران شکایتی از دادسرا و عملکرد دادستان دارد با ذکر مشخصات آن اعلام کند
دادستان کل کشور زمین خواری و تجاوز به منابع ملی را یکی از آسیب ‌های جدی امروز دانست و گفت: اگر نسبت به برخی آسیب ها هماهنگی لازم را نداشته باشیم این آسیب دامن همه را می گیرد، اگرچه دادستان مدافع حقوق عامه است و باید این موضوعات را پیگیری کند ولی مردم نیز در این زمینه مطالبه جدی داشته باشند و مسئولان اجرایی نیز به دادستان در ایفای این نقشش کمک کنند.
وی از مردم خواست که ایجاد امنیت اخلاقی را از دادستان مطالبه کنند و افزود: امروز دشمنان با سرمایه گذاری فراوان به دنبال ایجاد ناامنی اخلاقی است. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که منافع بسیار خوب دارد متاسفانه به بستری برای هدف قرار دادن اخلاق جوامع بشری و خصوصا کشور عزیز تبدیل شده است و اگر در مقابله با آن هزینه لازم را به کار نبریم قطعا با مشکل مواجه می شویم.
منتظری برنامه ریزی دشمن در این فضا را با رویکرد ضد اخلاقی و ضد دینی توصیف کرد و یادآور شد: دشمن اعتقادات و معارف دینی را مورد هدف قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی هایی توام با هنرهای جذاب و جالب به کار می برد تا جوانان جذب آن شوند.
دادستان کل کشور با انتقاد از هجمه های اخیر به قوه قضائیه اظهار کرد: نقد و انتقاد به قوه قضائیه هم وارد است و اینچنین نیست که قوه قضائیه از هر نقصی مبری باشد. بنده به عنوان یک عضو کوچک در دستگاه قضا نسبت به شخص خودم و حوزه کاری خودم عرض می کنم ما به دلایل مختلف ضعف و اشکال داریم کما اینکه نسبت به عملکرد سایر قوا هم نقد وارد است و کسی خودش را مبری از ضعف نمی داند، منتهی بحث هایی که امروز می شود یک انتقاد مجاز و عرفی و معمول از قوه قضائیه نیست.
وی ادامه داد: در رسانه های عمومی، سایت‌ها، شبکه ها و جاهای مختلف و حتی تریبون مجلس تهاجم عجیبی به قوه قضائیه می‌شود. برادر عزیزی که انتقاد دارید وقتی می بینید دشمن در پشت سنگرها نشسته و لوله تانک، موشک و سلاح های کشنده اش را متوجه قلب قوه قضائیه کرده آیا این منطقی است که همنوای با دشمن شویم.
دادستان کل کشور با اشاره به انتشار خبر کذب حساب های قوه قضائیه و فضاسازی مختلف در این زمینه به روشنگری این موضوع پرداخت و گفت: ریشه این قضیه به 21 سال قبل بر می گردد، بودجه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای دستگاه قضا به لحظات کار و مسئولیتی که دارد نمی تواند جوابگوی نیازهای قوه قضائیه باشد. اگر نمایندگان به زندان ها سر بزنند آیا می توانند با اعتبارات روزمره و معمول مشکلات زندان ها را برطرف کنند و از این قبیل مشکلات وجود داشته و حدود 20 سال پیش خدمت مقام معظم رهبری گزارش شده و بیان می شود که بودجه تخصیصی به قوه قضائیه نمی تواند همه مشکلات را حل کند و اجازه دهید از محل بخشی از سپرده ها که حساب کتاب آن نیز مشخص است بخشی از نیازهای قوه تامین گردد که مقام معظم رهبری نیز با شرایطی اجازه این اقدام را می دهند و از دوره ایت الله یزدی وجود داشته است.
منتظری تصریح کرد: اصلا این حساب ها به نام رئیس قوه قضائیه نیست، اسناد آن موجود است و هیچ چیز پشت پرده ای وجود ندارد. یک برگ و یک ریال آن هم به صورت محرمانه و مخفی دریافت یا هزینه نشده است ولی دیدید بخشی از نمایندگان خوش انصاف مجلس چه کردند و چه می کنند و آیا این درست است.
دادستان کل کشور افزود: خوشبختانه در این چند روز بعضی نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی تواند برداشت کند. بنده شهادت می دهم که آیت الله آملی لاریجانی عنوان کردند که این حساب ها را به نام بنده نکنید این حساب ها به نام قوه قضاییه است و همه حساب ها و کتاب های آن و پول هایی که به استان ها و زندانها داده می شود مشخص است.
وی ضمن انتقاد از فضاسازی های صورت گرفته در این زمینه خطاب به کسانی که روی این مسئله مانور دادند، گفت: آیا به نفع نظام و کشور و انقلاب است که اعتماد مردم به قوه قضائیه را سلب کنیم؟ ای کاش اقای محترمی که آنقدر این قضیه را در بوق و کرنا کرد و آب به آسیب دشمن ریخت، اگر واقعا برای خدا می خواست حرفی بزند یک جلسه با رئیس قوه قضائیه می‌گذاشت و دغذغه اش را مطرح می کرد و اگر اسناد قابل قبول ارائه شد و قانع گردید که هیچ و اگر قانع نمی شد بعد فریاد می زد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل درون خانوادگی را باید در درون خودمان حل کنیم و نباید فضاسازی کرده و به دشمن اجازه دهیم از یکسری منافذ ورود کند.
کد مطلب: 357965

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان گذاشت, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 449 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 23:04

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
کد خبر: ۸۱۶۸۶
 
 
 
 
 
 
عقیق به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند

اشعار آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) 

به مناسبت آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) عقیق تعدادی از اشعار آیینی را به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند.
سرویس شعر آیینی عقیق : به مناسبت آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) عقیق تعدادی از اشعار آیینی را به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند.



 

غلامرضا سازگار :

 

سامره امشب تماشایی شده

جنت گل هـای زهرایی شده

لحظه لحظه، دسته دسته از فلک

همچو باران از سمـا بارد ملک

می زنند از شوق دائم بال و پر

در حضـور حجت ثانـی عشر

ملک هستی در یم شادی گم است

بعثت است این، یا غدیر دوم است

یوسف زهرا بـه دست داورش

می نهد تاج امـامت بـر سرش

عید «جاء الحـق» مبارک بر همه

خاصـه بـر سـادات آل فاطمه

عید آدم عیـد خاتم آمده

عید مظلومـان عالم آمده

عید قسط و عید عدل و دادهاست

لحظه هـایش را مبـارک بادهاست

عیـد قرآن، عید عترت، عید دین

عیــد زهـرا و امیــرالمؤمنین

 

رحمان نوازانی:

در ربیع شادمانی با خدا

می نویسم شعر لبخند تو را

می نویسم با بهشتی از سرور

با قلم هایی که دارد رنگ نور

ای ربیع آرزوهایم سلام!

برگ سبز گفتگوهایم سلام!

ذکر ما را با حضورت دم بده

مژدگانی های ما را هم بده

مژدگانی هایی از جنس حضور

مژدگانی های ایام سرور

اول از مدح تو می نوشم عسل

کوزه ای از دست کندوی ازل

آب زمزم را تو شیرین کرده ای

کام آدم را تو شیرین کرده ای

آسمان با نور تو تزیین شده

با قدم هایت زمین سنگین شده

ای تپش های زلال آسمان

زندگی بی زوال آسمان

جانشین مطلق آئینه ها

ای امام جمعه ی آدینه ها

بعد بسم الله رحمان رحیم

نام تو برده است موسای کلیم

خلوت سجاده های انبیاء

گرمی حال و هوای انبیاء

 

محمد بختیاری:

ای جبرئیل كاسه به دست عنایتت

خضر از قبیلِ منتظران هدایتت

ای چشمه‌های عقل تمام پیمبران

مبهوت وسعت نظر بی‌نهایتت

تقدیر خانواده‌ی سلمان این زمان

مدیون چتر بی‌حد و مرز حمایتت

آتشفشان حیله‌ی دجال‌های قوم

خاموش می‌شود به نسیم درایتت

ما در كنار لطف تو پهلو گرفته‌ایم

تا ناخدا شده خلف با كفایتت

مدح شما كجا و من بی‌زبان كجا

این شوره‌زار تشنه كجا آسمان كجا

 

غلامرضا سازگار:

از همه سو می دمد، نور تجلّای تو

غایبی و عالمی است، محو تماشای تو

تا که نهم از شرف، پا به سر آسمان

کاش که می شد سرم، خاک کف پای تو!

روی به هر سو کنی، پای به هر جا نهی

در سر ما شور توست، در دل ما جای تو

سروقدان قائمند تا تو قیامت کنی

ای نگه فاطمه بر قد و بالای تو!

خیز و بر آر از جگر بانگ "اَنَاالمنتقم"

تا همگان بشنوند از حرم، آوای تو

زنده شود از دمت، روح هزاران مسیح

دل ببرد از کلیم، نطق دل آرای تو

از حرم فاطمه تا صف کرببلاست

چشم دو ششماهه بر قامت رعنای تو

موسی سینای جان، چهره عیان کن عیان

تا که شود عالمی طور تجلّای تو

آرزوی فاطمه بانگ "اَنَاالمهدی ات"

عقده گشای علی، دست توانای تو

آینه بگشا دمی تا که کند هر دمی

چارده آیینه نور، جلوه ز سیمای تو

"میثم" اگر می چکد، از نفسش شهد جان

میوه نخلش بود، شاخة خرمای تو

 

علی اکبر لطیفیان:

زلفت اگر نبود، نسیم سحر نبود
گمراه می شدیم نگاهت اگر نبود

مهر شما به داد تمنای ما رسید
ورنه پل صراط، چنین بی خطر نبود

تعداد بی نظیریِ تان روی این زمین
از چهارده نفر به خدا بیشتر نبود

پیراهن، اشتیاق نسیمانه ای نداشت
تا چشم های حضرت یعقوب تر نبود

بی تو چه گویمت که در این خاک سرزمین
صدها درخت بود ولیکن، ثمر نبود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

این جشن ها برای تو تشکیل می شود
این اشک ها برای تو تنزیل می شود

رفتی، برای آمدنت گریه می کنم
چشمانمان به آینه تبدیل می شود

بوی خزان گرفته ی پاییز می دهد
سالی که بی نگاه تو تحویل می شود

ایمان ما که اکثراً از ریشه ناقص است
با خطبه های توست که تکمیل می شود

تقویم را ورق بزن و انتخاب کن
این جمعه ها برای تو تعطیل می شود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

ای آخرین توسل خورشید بام ها
ای نام تو ادامه ی نام امام ها

می خواستم بخوانمت اما نمی شود
لکنت گرفته اند زبان کلام ها

ما آن سلام اول ادعیه ی توییم
چشم انتظار صبحِ جواب سلام ها

آقا چگونه دست توسل نیاوریم
وقتی گدا به چشم تو دارد مقام ها!

از جا نماز رو به خدا و بهشتی ات
عطری بیاورید برای مشام ها

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

آقا بیا که میوه ی ما کال می شود
جبریل مان بدون پر و بال می شود

در آسمان و در شب شعر خدا هنوز
قافیه های چشم تو دنبال می شود

یعنی تو آمدی و همه گرم دیدن اند
وقتی کنار پنجره جنجال می شود

روز ظهور نوبت پرواز می رسد
روز ظهور بال همه بال می شود

بیش از تمام بال و پر یا کریم ها
دست کبودِ فاطمه خوشحال می شود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟



منبع: حسینیه ، تیشه های اشک

احمداسماعیلی کریزی/آذرماه سال 1395 هجری شمسی

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : اشعار آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 372 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 23:03

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
 

"برجام ۲۰ سال ایران را عقب انداخت"

سردار قاسمی: دغدغه برخی ترویج

 

گردشگری براساس مدل تایلند است

شناسه خبر: 1262034 سرویس: استانها
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
سردار سعید قاسمی

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه دغدغه مسئولان کشور برگزاری کنسرت و گردشگری بر مبنای تایلند است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار سعید قاسمی عصر امروز در همایش سراسری مدیران کانون‌های بسیج مهندسین عمران و فرماندهان بسیج وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در اربعین 30 میلیون زائر با هم در یک مانور زمینی حداقل پنج روز با نیت‌های عالی حضور دارند و اربعین از زمانی که داعش ایجاد شده با حضور پررنگ‌تر برگزار می‌شود و این پدیده‌ای بی سابقه است که نباید به آن بی تفاوت باشیم.

سردار دفاع مقدس با اشاره به اینکه داعش به نفع اسرائیل است، عنوان کرد: کلینتون می‌گوید داعش بهترین فرصت برای پرت شدن حواس انقلابی‌ها از اسرائیل است و همین گونه نیز بوده زیرا پنج سال است از جنوب لبنان تیری به سمت اسرائیل فرستاده نشده و همه درگیر داعش شده اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در عصر ظهور هستیم، خاطرنشان کرد: باید به صورت تکلیفی فعالیت کنیم و حتی با شکست‌ها نیز ناامید نشویم، در روایات آمده که زمان ظهور امام زمان(عج) از کوفه تا کربلا نماز جماعت برگزار می‌شود و این واقعه را در پیاده روی اربعین می‌توانیم ببینیم و در اربعین سال آینده می‌خواهیم حضور پررنگ تر وجود داشته باشد و به جای 30 میلیون زائر، صد میلیون نفر بروند.

سردار قاسمی با بیان اینکه دغدغه مسئولان کشور مسئله اربعین نیست گفت: متاسفانه دغدغه مسئولان کشور برگزاری کنسرت و گردشگری بر مبنای تایلند است، سال گذشته با وجود شهادت مظلومانه 460 تن از هموطنان، رئیس جمهور از نیویورک نیامد و این باعث تاسف است.

وی با بیان اینکه الگوی ما بر اساس کشور تایلند نیست، تصریح کرد: قطار ما از تایلند عبور نمی‌کند بلکه قطار ما به سمت کربلا و قدس است، همچنین کارهایی در برجام انجام شد که و مسئولان گفتند اگر آمریکا خلف وعده کند همه چیز بر می‌گردد اما این ساز و کار ایران را 15 تا 20 سال عقب انداخت.

وی با اشاره به اینکه با توافق برجام 20 سال مسیر انقلاب عقب افتاده عنوان کرد: امیدواریم ساختار قوه قضاییه به گونه‌ای شود که همه نفوذی‌ها شناسایی و محاکمه شوند و امیدواریم جریان‌های انحرافی مانند گذشته برچیده شوند.

انتهای پیام/

  • تسنیم*
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : سردار قاسمی,"برجام ۲۰ سال ایران را عقب انداخت, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 412 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 23:00

 
 
 
 
  استانها » خراسان رضوی
 
با حضور سردار عراقی؛

آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21

 

 

امام رضا (ع) برگزار شد + تصاویر

طی حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرهنگ سلیمانی به فرماندهی تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) منصوب شد.
کد خبر: ۲۱۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ - 08December 2016
به گزارش دفاع پرس از نیشابور، طی حکمی از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ حسین سلیمانی به فرماندهی تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) منصوب شد.

آئین معارفه سرهنگ سلیمانی با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار قدرت ­الله منصوری فرمانده قرارگاه ثامن­ الائمه(ع) و نیروهای کادر این تیپ برگزار شد.

در این مراسم همچنین یاد سردار شهید مدافع حرم محسن قاجاریان فرمانده سابق تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) که در 14 بهمن­ ماه سال گذشته در جریان آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید گرامی داشته شد و از خانواده­ی وی تقدیر به عمل آمد.

 
 
آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) برگزار شد
 
آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) برگزار شد
 
آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) برگزار شد
 
آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) برگزار شد 
انتهای پیام/
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : آئین معارفه فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) برگزار شد , تصاویر, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 412 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:56

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
 

مشرق**

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مصیبت امام حسن عسکری سلام‌الله‌علیه، خیال می‌کنم که خیلی‌خیلی شدیدتر بود از مصائب آباء مطهّرینش علیهم‌السلام.
 آیت الله بهجت (ره) در بخشی از سخنان خود در خصوص شهادت امام حسن عسکری(ع) گفته است: مصیبت امام حسن عسکری سلام‌الله‌علیه، خیال می‌کنم که خیلی‌خیلی شدیدتر بود از مصائب آباء مطهّرینش علیهم‌السلام، به‌جهت اینکه دید و رسید به آنچه که حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرموده بود که «غیبت می‌کند، تا پر بشود زمین از ظلم و جور، بعد ظهور می‌کند»1؛ دید که وقتش شده است.
 
چقدر بر او این مطلب سخت بود. امام حسن عسکری به امام عصر علیهما‌السلام فرمود: یا سیّد اهل‌بیته، در بلاد و... نمان، برو در بیابان‌ها؛ جایی نمان که تو را ببینند و بشناسند و بکشند!
 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : سخنان آیت الله بهجت درباره شهادت امام حسن عسکری(ع), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 378 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:55

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
 
 

 

شنبه ٢٠ آذر ۱۳٩٥
دادستان کل کشور خبر داد

ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به

حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان

گذاشت

 
ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان گذاشت
دادستان کل کشور گفت: در این چند روز بعضی نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی‌تواند برداشت کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امنیت برای مردم، اظهار کرد: به برکت این نظام، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولتمردان و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی در کشور عزیزمان که در مجموعه‌ای قرار گرفته که در اطرافش آتش اختلاف و جنگ و ناامنی وجود دارد، امنیت برقرار است.
وی افزود: متولیان برقراری امنیت در کشورمان به عناصر داعش و داعش صفتان اجازه ایجاد ناامنی برای مردم عزیز این سرزمین را نمی‌دهند و این امنیت با هزینه بسیار سنگینی تامین شده و حفظ آن منوط به این است که بیدار و هوشیار و مراقب باشیم.
دادستان کل کشور تصریح کرد: اخبار و گزارشاتی که به صورت محرمانه به ما می‌رسد نشان می‌دهد دشمن در تلاش برای برنامه ریزی بسیار وسیعی است که این ناامنی‌ها را به داخل کشور بکشاند و این مسئولان اجرایی و امنیتی و اطلاعاتی هستند که سدی جلوی تحقق اهداف دشمن شده‌اند.
منتظری با بیان اینکه دشمن از انواع و اقسام بسترها استفاده ‌می‌کنند، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را یکی از ابزارهای جدی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن از بزرگ کردن یکسری مسائل و اختلاف نظرهایی که بین همه مذاهب می تواند وجود داشته باشد استفاده کرده در حالیکه این اختلاف نظرها اصلا نباید موجب این شود که کسی از آن علیه وحدت امت اسلامی و نظام استفاده کند.
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: شماها باید مدافع نظامی باشید که این چنین برای کشور و ملت دست آوردهای عظیم استقلال، آزادی، اخوت و برادری به همراه داشته است.
دادستان کل کشور تصریح کرد: نواقص، اشکالات، ضعفها و گاهی خیانت ها در درون نظام است ولی اینها هرگز نباید ما را از مسیر مهم و روشنی که در پیش گرفته ایم باز دارد.
منتظری افزود: اختلاف نظرها بین مسئولان امر و در حد متعارفش هیچ مسئله ای نیست ولی مهم این است که نگذاریم این ها تبدیل به شکاف شود و دشمن به دنبال این است که از طریق اختلاف نظرهای طبیعی و معمول شکاف عمیق ایجاد کند.
وی اولین و مهمترین وظیفه دادستان را تامین و تقویت امنیت دانست و یادآور شد: تعامل بین دستگاه های موثر در امنیت، از وظایف جدی دادستان است و دادستان مرکز استان این وظیفه قانونی را هم دارد که نسبت به سایر دادستان های سطح استان هماهنگ و نظارت را ایجاد کند.
این مسئول عالی قضایی از فعال شدن نظارت میدانی و الکترونیکی در دادستانی کل کشور خبر داد و بیان داشت: درگاهی هم در این سامانه پیش بینی شده که هر شهروندی در هر نقطه ای از ایران شکایتی از دادسرا و عملکرد دادستان دارد با ذکر مشخصات آن اعلام کند
دادستان کل کشور زمین خواری و تجاوز به منابع ملی را یکی از آسیب ‌های جدی امروز دانست و گفت: اگر نسبت به برخی آسیب ها هماهنگی لازم را نداشته باشیم این آسیب دامن همه را می گیرد، اگرچه دادستان مدافع حقوق عامه است و باید این موضوعات را پیگیری کند ولی مردم نیز در این زمینه مطالبه جدی داشته باشند و مسئولان اجرایی نیز به دادستان در ایفای این نقشش کمک کنند.
وی از مردم خواست که ایجاد امنیت اخلاقی را از دادستان مطالبه کنند و افزود: امروز دشمنان با سرمایه گذاری فراوان به دنبال ایجاد ناامنی اخلاقی است. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که منافع بسیار خوب دارد متاسفانه به بستری برای هدف قرار دادن اخلاق جوامع بشری و خصوصا کشور عزیز تبدیل شده است و اگر در مقابله با آن هزینه لازم را به کار نبریم قطعا با مشکل مواجه می شویم.
منتظری برنامه ریزی دشمن در این فضا را با رویکرد ضد اخلاقی و ضد دینی توصیف کرد و یادآور شد: دشمن اعتقادات و معارف دینی را مورد هدف قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی هایی توام با هنرهای جذاب و جالب به کار می برد تا جوانان جذب آن شوند.
دادستان کل کشور با انتقاد از هجمه های اخیر به قوه قضائیه اظهار کرد: نقد و انتقاد به قوه قضائیه هم وارد است و اینچنین نیست که قوه قضائیه از هر نقصی مبری باشد. بنده به عنوان یک عضو کوچک در دستگاه قضا نسبت به شخص خودم و حوزه کاری خودم عرض می کنم ما به دلایل مختلف ضعف و اشکال داریم کما اینکه نسبت به عملکرد سایر قوا هم نقد وارد است و کسی خودش را مبری از ضعف نمی داند، منتهی بحث هایی که امروز می شود یک انتقاد مجاز و عرفی و معمول از قوه قضائیه نیست.
وی ادامه داد: در رسانه های عمومی، سایت‌ها، شبکه ها و جاهای مختلف و حتی تریبون مجلس تهاجم عجیبی به قوه قضائیه می‌شود. برادر عزیزی که انتقاد دارید وقتی می بینید دشمن در پشت سنگرها نشسته و لوله تانک، موشک و سلاح های کشنده اش را متوجه قلب قوه قضائیه کرده آیا این منطقی است که همنوای با دشمن شویم.
دادستان کل کشور با اشاره به انتشار خبر کذب حساب های قوه قضائیه و فضاسازی مختلف در این زمینه به روشنگری این موضوع پرداخت و گفت: ریشه این قضیه به 21 سال قبل بر می گردد، بودجه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای دستگاه قضا به لحظات کار و مسئولیتی که دارد نمی تواند جوابگوی نیازهای قوه قضائیه باشد. اگر نمایندگان به زندان ها سر بزنند آیا می توانند با اعتبارات روزمره و معمول مشکلات زندان ها را برطرف کنند و از این قبیل مشکلات وجود داشته و حدود 20 سال پیش خدمت مقام معظم رهبری گزارش شده و بیان می شود که بودجه تخصیصی به قوه قضائیه نمی تواند همه مشکلات را حل کند و اجازه دهید از محل بخشی از سپرده ها که حساب کتاب آن نیز مشخص است بخشی از نیازهای قوه تامین گردد که مقام معظم رهبری نیز با شرایطی اجازه این اقدام را می دهند و از دوره ایت الله یزدی وجود داشته است.
منتظری تصریح کرد: اصلا این حساب ها به نام رئیس قوه قضائیه نیست، اسناد آن موجود است و هیچ چیز پشت پرده ای وجود ندارد. یک برگ و یک ریال آن هم به صورت محرمانه و مخفی دریافت یا هزینه نشده است ولی دیدید بخشی از نمایندگان خوش انصاف مجلس چه کردند و چه می کنند و آیا این درست است.
دادستان کل کشور افزود: خوشبختانه در این چند روز بعضی نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی تواند برداشت کند. بنده شهادت می دهم که آیت الله آملی لاریجانی عنوان کردند که این حساب ها را به نام بنده نکنید این حساب ها به نام قوه قضاییه است و همه حساب ها و کتاب های آن و پول هایی که به استان ها و زندانها داده می شود مشخص است.
وی ضمن انتقاد از فضاسازی های صورت گرفته در این زمینه خطاب به کسانی که روی این مسئله مانور دادند، گفت: آیا به نفع نظام و کشور و انقلاب است که اعتماد مردم به قوه قضائیه را سلب کنیم؟ ای کاش اقای محترمی که آنقدر این قضیه را در بوق و کرنا کرد و آب به آسیب دشمن ریخت، اگر واقعا برای خدا می خواست حرفی بزند یک جلسه با رئیس قوه قضائیه می‌گذاشت و دغذغه اش را مطرح می کرد و اگر اسناد قابل قبول ارائه شد و قانع گردید که هیچ و اگر قانع نمی شد بعد فریاد می زد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل درون خانوادگی را باید در درون خودمان حل کنیم و نباید فضاسازی کرده و به دشمن اجازه دهیم از یکسری منافذ ورود کند.
کد مطلب: 357965

 

 

 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : ایت الله آملی‌لاریجانی اسناد مربوط به حساب‌های قوه‌قضاییه را در اختیار نمایندگان گذاشت, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 403 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:49

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
کد خبر: ۸۱۶۸۶
 
 
 
 
 
 
عقیق به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند

اشعار آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) 

به مناسبت آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) عقیق تعدادی از اشعار آیینی را به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند.
سرویس شعر آیینی عقیق : به مناسبت آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) عقیق تعدادی از اشعار آیینی را به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت منتشر می کند.



 

غلامرضا سازگار :

 

سامره امشب تماشایی شده

جنت گل هـای زهرایی شده

لحظه لحظه، دسته دسته از فلک

همچو باران از سمـا بارد ملک

می زنند از شوق دائم بال و پر

در حضـور حجت ثانـی عشر

ملک هستی در یم شادی گم است

بعثت است این، یا غدیر دوم است

یوسف زهرا بـه دست داورش

می نهد تاج امـامت بـر سرش

عید «جاء الحـق» مبارک بر همه

خاصـه بـر سـادات آل فاطمه

عید آدم عیـد خاتم آمده

عید مظلومـان عالم آمده

عید قسط و عید عدل و دادهاست

لحظه هـایش را مبـارک بادهاست

عیـد قرآن، عید عترت، عید دین

عیــد زهـرا و امیــرالمؤمنین

 

رحمان نوازانی:

در ربیع شادمانی با خدا

می نویسم شعر لبخند تو را

می نویسم با بهشتی از سرور

با قلم هایی که دارد رنگ نور

ای ربیع آرزوهایم سلام!

برگ سبز گفتگوهایم سلام!

ذکر ما را با حضورت دم بده

مژدگانی های ما را هم بده

مژدگانی هایی از جنس حضور

مژدگانی های ایام سرور

اول از مدح تو می نوشم عسل

کوزه ای از دست کندوی ازل

آب زمزم را تو شیرین کرده ای

کام آدم را تو شیرین کرده ای

آسمان با نور تو تزیین شده

با قدم هایت زمین سنگین شده

ای تپش های زلال آسمان

زندگی بی زوال آسمان

جانشین مطلق آئینه ها

ای امام جمعه ی آدینه ها

بعد بسم الله رحمان رحیم

نام تو برده است موسای کلیم

خلوت سجاده های انبیاء

گرمی حال و هوای انبیاء

 

محمد بختیاری:

ای جبرئیل كاسه به دست عنایتت

خضر از قبیلِ منتظران هدایتت

ای چشمه‌های عقل تمام پیمبران

مبهوت وسعت نظر بی‌نهایتت

تقدیر خانواده‌ی سلمان این زمان

مدیون چتر بی‌حد و مرز حمایتت

آتشفشان حیله‌ی دجال‌های قوم

خاموش می‌شود به نسیم درایتت

ما در كنار لطف تو پهلو گرفته‌ایم

تا ناخدا شده خلف با كفایتت

مدح شما كجا و من بی‌زبان كجا

این شوره‌زار تشنه كجا آسمان كجا

 

غلامرضا سازگار:

از همه سو می دمد، نور تجلّای تو

غایبی و عالمی است، محو تماشای تو

تا که نهم از شرف، پا به سر آسمان

کاش که می شد سرم، خاک کف پای تو!

روی به هر سو کنی، پای به هر جا نهی

در سر ما شور توست، در دل ما جای تو

سروقدان قائمند تا تو قیامت کنی

ای نگه فاطمه بر قد و بالای تو!

خیز و بر آر از جگر بانگ "اَنَاالمنتقم"

تا همگان بشنوند از حرم، آوای تو

زنده شود از دمت، روح هزاران مسیح

دل ببرد از کلیم، نطق دل آرای تو

از حرم فاطمه تا صف کرببلاست

چشم دو ششماهه بر قامت رعنای تو

موسی سینای جان، چهره عیان کن عیان

تا که شود عالمی طور تجلّای تو

آرزوی فاطمه بانگ "اَنَاالمهدی ات"

عقده گشای علی، دست توانای تو

آینه بگشا دمی تا که کند هر دمی

چارده آیینه نور، جلوه ز سیمای تو

"میثم" اگر می چکد، از نفسش شهد جان

میوه نخلش بود، شاخة خرمای تو

 

علی اکبر لطیفیان:

زلفت اگر نبود، نسیم سحر نبود
گمراه می شدیم نگاهت اگر نبود

مهر شما به داد تمنای ما رسید
ورنه پل صراط، چنین بی خطر نبود

تعداد بی نظیریِ تان روی این زمین
از چهارده نفر به خدا بیشتر نبود

پیراهن، اشتیاق نسیمانه ای نداشت
تا چشم های حضرت یعقوب تر نبود

بی تو چه گویمت که در این خاک سرزمین
صدها درخت بود ولیکن، ثمر نبود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

این جشن ها برای تو تشکیل می شود
این اشک ها برای تو تنزیل می شود

رفتی، برای آمدنت گریه می کنم
چشمانمان به آینه تبدیل می شود

بوی خزان گرفته ی پاییز می دهد
سالی که بی نگاه تو تحویل می شود

ایمان ما که اکثراً از ریشه ناقص است
با خطبه های توست که تکمیل می شود

تقویم را ورق بزن و انتخاب کن
این جمعه ها برای تو تعطیل می شود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

ای آخرین توسل خورشید بام ها
ای نام تو ادامه ی نام امام ها

می خواستم بخوانمت اما نمی شود
لکنت گرفته اند زبان کلام ها

ما آن سلام اول ادعیه ی توییم
چشم انتظار صبحِ جواب سلام ها

آقا چگونه دست توسل نیاوریم
وقتی گدا به چشم تو دارد مقام ها!

از جا نماز رو به خدا و بهشتی ات
عطری بیاورید برای مشام ها

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟

آقا بیا که میوه ی ما کال می شود
جبریل مان بدون پر و بال می شود

در آسمان و در شب شعر خدا هنوز
قافیه های چشم تو دنبال می شود

یعنی تو آمدی و همه گرم دیدن اند
وقتی کنار پنجره جنجال می شود

روز ظهور نوبت پرواز می رسد
روز ظهور بال همه بال می شود

بیش از تمام بال و پر یا کریم ها
دست کبودِ فاطمه خوشحال می شود

ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای!؟
ای مرد با وقار چرا دیر کرده ای!؟



منبع: حسینیه ، تیشه های اشک

احمداسماعیلی کریزی/آذرماه سال 1395 هجری شمسی

 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : اشعار آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) , نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 411 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:45

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
کد خبر: ۶۶۳۹۹۰
 
 
8 راهکار مفید برای در امان ماندن از بیماری‌های قلبی 

 

ترک سیگار، رژیم غذایی سالم، ورزش و فعالیت روزانه، کنترل دیابت، فشار خون و تناسب اندام، ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند.

به گزارش مشرق، 

بیماری‌های قلبی در گذشته تنها سالمندان را درگیر خود کرده بود ولی در عصر کنونی جوانان نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که محققان تنها علت آن را تغییر شیوه زندگی می‌دانند.

در زیر چندین راهکار برای کاهش بیماری‌های قلبی می‌خوانید که رعایت آنها تضمینی برای سلامتی فرد به شمار می‌آید.

1. ترک سیگار

افرادی که روزانه چندین نخ سیگار می‌کشند، دو برابر بیشتر از کسانی‌که دخانیات مصرف نمی‌کنند در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

2. بهبود سطح کلسترول

متعادل نگه داشتن سطح کلسترول و توجه به میزان چربی‌های انباشته شده در بدن تا حد زیادی مانع بیماری‌های قلبی می‌شود و بدن شما را ایمن و سلامت نگه می‌دارد.

3. کنترل فشار خون

افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، حدود 50 درصد بیش از دیگران ممکن است به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار شوند.

4. پیروی از یک رژیم غذایی سالم

قرار دادن مواد غذایی سالم در برنامه روزانه به شما کمک می‌کند تا حد زیادی از انواع بیماری‌ها، ایمن و سلامت بمانید.

مصرف حداقل شکر، نمک و غذاهای چرب به داشتن قلب سالم کمک می‌کند. برنامه غذایی باید سرشار از غلات، حبوبات، ماهی و سبزیجات باشد.

5. تناسب وزن

نگه داشتن خود در وزن مناسب و از دست دادن آنچه که اضافه است، برای سلامت قلب، متعادل نگه داشتن فشار خون و دیابت لازم است و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

6. کنترل دیابت

بسیاری از افرادی که دچار حمله‌های قلبی می‌شوند از دیابت رنج می‌برند و بعضی از آنها حتی از ابتلای خود به دیابت مطلع نیستند. بهتر است که با انجام یک تست از دیابت خود اطلاع یابید و در صدد کنترل آن باشید تا از بیماری‌های قلبی در امان بمانید.

7. ورزش و فعالیت‌های بدنی

آنهایی که در طول روز فعالیت ندارند، بیش از دیگران دچار اضافه وزن و فشار خون بالا می‌شوند. برنامه ورزشی روزانه و یا حداقل یک روز درمیان به تناسب اندام و سلامتی قلب شما کمک شایانی می‌کند.

8.مدیریت استرس و خشم

عصبانی شدن پی‌درپی و داشتن استرس در طول روز با توجه به شرایطکاری و زندگی بسیاری از افراد، جزئی جدانشدنی از زندگی است. با حفظ آرامش خود و به حداقل رساندن استرس‌های روزانه به سلامت قلب و بدن خود کمک کنید.

 
منبع: فارس

 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : 8راهکار مفید برای در امان ماندن از بیماری‌های قلبی, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 381 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:43

 
جمعه 19 آذر 1395 :: نويسنده : احمد
 
کد خبر: ۳۲۷۰۲۴
 

 شهیدی که هیچ گاه قاتل او پیدا نشد+تصاویر 

 

از سالهای آغازین دهه 50، دغدغه های آن شهید، متوجه برون داد فکری و دینی جریان موسوم به روشنفکری دینی بود و در برابر آن به شدت موضعگیری می‌نمود. وی به طور مشخص بر آثار دکتر علی شریعتی حساسیتی فراوان نشان می‌داد .
گروه تاریخ مشرق- شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی از عالمان مجاهد و خطبای پر آوازه قرن اخیر در تهران و ایران به شمار می‌رود. وی پس طی مدارج علمی در حوزه های قم و نجف و دریافت اجازات متعدد اجتهاد از مراجع نامدار آن، راهی تهران گشت و به مواجهه با عناصر و چهره‌های دین ستیز همچون احمد کسروی پرداخت.
او در نهضت ملی ایران و همگام با مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی حضوری فعال داشت و در طول مدت آن، 50 بار به زندان افتاد! شهید اسلامی در دوران آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی نیز با سلاح برنده خطابه خویش به میدان آمد و متحمل محدودیت ها و حبس‌های متعدد کشت. امام خمینی در سخنرانی اعتراضی خویش علیه کاپیتولاسیون در آبان ماه 1343، به طور مشخص به زندانی شدن آن شهید والامقام اشاره و اعتراض کردند.

از نیمه دوم دهه 40 و سالهای آغازین دهه 50، دغدغه های آن شهید، متوجه برون داد فکری و دینی جریان موسوم به روشنفکری دینی بود و در برابر آن به شدت موضعگیری می‌نمود. وی به طور مشخص بر آثار دکتر علی شریعتی حساسیتی فراوان نشان می‌داد و علنا به نقد و تخطئه آن می پرداخت.

سرانجام این عالم پرتلاش، درشب 15 رمضان 1358(شب میلاد امام مجتبی«ع»)و به هنگام افطار، در خانه خویش مورد سوء قصد قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. هویت قاتلان وی همچنان سر به مهر ماند اما اکثر ناظران وتحلیلگران، اندیشه های «فرقان گونه»را مسئول این ترور می‌دانند.

(برای دیدن تصاویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید)

 

 
1327، شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در اقتدا به آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در نماز عید فطر
1327، شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در اقتدا به آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در نماز عید فطر
1327،شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در اقتدا به آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی در نماز عید فطر
1327،شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در اقتدا به آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی در نماز عید فطر
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی
1358، تهران، شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی به اتفاق مرحوم آیت الله میرزا باقر آشتیانی در محضر آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی
1358، تهران، شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی به اتفاق مرحوم آیت الله میرزا باقر آشتیانی در محضر آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در کتابخانه منزل شخصی
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در کتابخانه منزل شخصی
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در حال نماز
شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در حال نماز
پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی لحظاتی پس از ترور
پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی لحظاتی پس از ترور
پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی لحظاتی پس از ترور
پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی لحظاتی پس از ترور
تشییع پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی از مسجد ارک تهران
تشییع پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی از مسجد ارک تهران
تشییع پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی
تشییع پیکر شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی
آیت الله العظمی مرعشی نجفی در مراسم ترحیم شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در مسجداعظم قم
آیت الله العظمی مرعشی نجفی در مراسم ترحیم شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در مسجداعظم قم
آیات: محمدتقی فلسفی، ابوالقاسم خزعلی، نصرالله شاه آبادی و حسن سعید در مراسم ترحیم شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در مسجد ارک تهران
آیات: محمدتقی فلسفی، ابوالقاسم خزعلی، نصرالله شاه آبادی و حسن سعید در مراسم ترحیم شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی در مسجد ارک تهران
برخی آثار شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی
برخی آثار شهید آیت الله حاج شیخ قاسم اسلامی

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : شهیدی که هیچ گاه قاتل او پیدا نشد,تصاویر , نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 413 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 22:33

 

 
 
 
  • ًپنج شنبه است و یاد درگذشتگان
اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُس

ًپنج شنبه است و یاد درگذشتگان

 


اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ

 

وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا

 

وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ

 

اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ

 

 

بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ

 


التماس دعا
پنجشنبه هست شاخه گلی بفرستیم

 

برای تموم آنهایی که در بین ما نیستند

 

ولی دعاهاشون هنوز کارگشاست،

 

یادشون همیشه با ماست و جاشون بین ما خالیه،

 

دلمون خیلی وقتها هواشونو می کنه,

 

امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلی به زیبایی

 

یک فاتحه...


: و اینک پنجشنبه ای دیگر است. و دل خوشند

 

به این پنج شنبه ها،


آنان که روزی بودند و دیگر ...

 


فقط خاطره اند در ذهن، حسرتی بزرگ بر دل و تصویری

 

در قابی کوچک.

 


تا یادی کنیم به یک فاتحه، یک صلوات،

 


یک خدا بیامرزدش،

 


همین ها برایشان یک دنیاست درآن دنیا.

 


روزگاری می آید که ما هم دل خوشیم

 

 

به همین پنجشنبه ها ...

 


شادی تمامی اموات

 


بخوانیم فاتحه ای با ذکر صلوات.

 

 

 

 

 

 شادی روح رزمنده وبسیجی دوران دفاع مقدس

مرحوم مغفورحاج غلامحسین اسماعیلی کریزی  صلـــــوات

 

 

http://www.pro.uploadpa.com/?file=1431915771168442_DSC_0008.JPG

http://www.pro.uploadpa.com/?file=1431915865168443_DSC_0024.JPG

AKSGIF.IR- rasool akram mohammad gifتصاویر متحرک حضرت محمد (ص)

http://www.pro.uploadpa.com/?file=1431916102168445_DSC_0034.JPG

مرحوم مغفور حاج غلامحسین اسماعیلی کریزی

 

 احمداسماعیلی کریزی

 

http://barrud.persianblog.ir/

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : یاددرگذشتگان,مرحوم مغفورحاج غلامحسین اسماعیلی کریزی, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 395 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:45

 

 

 

 

 

اس ام اس و پیامک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج)

 

 

نهم ربیع الاول ، روز آغاز امامت و ولایت آقا امام حجه ابن الحسن عسگری (عج)

را بر ساحت آن امام همام و تمام شیعیان آن حضرت تبریک عرض می نمائیم

 

 

**********************

 

ای نعمت باطنی عالم مهدی

وی نور دل نبی خاتم، مهدی

تکمیل نموده رب به تو نعمت ها

ای نعمت جاری دمادم ، مهدی

سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت

 

******************

نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی

همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت،

ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد

عید شما مبارک

 

************************

عید بر روی حق تبسم ماست / ذکر یا بن الحسن تکلم ماست

عید اکمال دین شده تکرار/ بلکه عید غدیر دوم ماست

فتح قرآن و دین مبارک باد / عید مستضعفین مبارک باد . . .

 

 

*************************

نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی

همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت

ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد. عید شما مبارک

********************

 

ای وارث تاج و تخت محمود بیا

مرآت صفات پاک معبود بیا

خلق آرزوی بهشت موعود کنند

والله تویی بهشت موعود بیا

سالروز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک و تهنیت باد

 

****************

 

 

 

مبارک باد مهدی را امامت / خدا افزون کند بر ما عنایت

خدایا عافیت ده نصرتی کن / و ما را دور از بی غیرتی کن

دل مولایمان را شاد گردان / تو این امت مطیع او بگردان

نما تعجیل در امر ظهورش / به کوری عدوی دیده کورش

همه امت به نصرت شاد گردان / تو این کشور همه آباد گردان

سالروز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک و تهنیت

***************

 

 

 

اى شه منتظر از منتظران چهره مپوش

که دگر جان به لب از محنت هجران آمد

همه گویند که مفتاح فرج صبر بود

صبر نَتْوان که دگر عمر به پایان آمد

سالروز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک و تهنیت

**************

در بزم ولا جام هدایت مهدی است

مقصود زنور بی نهایت مهدی است

ثبت است که بر جریده ی عالم قدس

گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

سالروز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک و تهنیت

 

*************************

 

تو فرموده ای برای من دعا کن

ظهورم را تقاضا از خدا کن

مداوم عجل الله است وردم

دعایی هم تو بر احوال ما کن

سالروز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک و تهنیت

*****************

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : اس ام اس و پیامک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 369 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:44

 

 

پنجشنبه مرده‌ها به التماس می‌افتند

مرده کفن

 

باور نمی‌کنید که مرگ خیلی الکی سراغ آدمها می‌آید؟ به مرده‌های دور و برتان نگاه کنید!

سلام

راستی چرا ما (منظورم حضرت‌عالی و خودم هستم!) اینقدر از مرگ فرار می‌کنیم؟

شاید بگویی نه! من که فرار نمی‌کنم. اما باید بگویم همین که مسأله‌ای به این مهمی را اصلا به یاد نمی‌آوری این خود فرار کردن است. آدم چیزی که دوست ندارد را به یادش هم نمی‌آورد.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، مرگ گریبان ما را هم خواهد گرفت و متأسفانه معلوم هم نیست که چه زمانی باشد. شاید همین امروز و با یک اتفاق ساده.

باور نمی‌کنید که مرگ خیلی الکی سراغ آدمها می‌آید؟ به مرده‌های دور و برتان نگاه کنید. یکی تصادف کرد، یکی آنفولانزای خوکی گرفت، آن یکی سکته کرد و این آخری هم شب خوابید و صبح دیگر بیدار نشد. به همین سادگی!

با این حساب عاقلانه این است که به جای فرار کردن کمی به فکر عاقبتمان باشیم و کاری کنیم.

و به قول شاعر:

ای که دستت می‌رسد کاری بکن             پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

 

شما را به خدا بیایید به فکر خودما باشیم قبل از آنکه دستمان کوتاه شود و به التماس بیفتیم

اما امروز پنجشنبه است و یک جورایی روز اموات! و بد نیست لااقل اگر به فکر خودمان نیستیم، فکر آن بیچاره‌های واقعی باشیم که کاش چشممان باز می‌شد و می‌توانستیم ببینیم که چه التماسی به ما می‌کنند.

بله این یک واقعیت است. و آنان امروز به سراغ من و شما می‌آیند و التماس می‌کنند که برایشان کاری بکنیم.

این روایت را ببینید:

پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: براى مردگان خود هدیه بفرستید.

با تعجب پرسیدند: یا رسول اللّه هدیه مردگان دیگر چیست؟

و ایشان فرمودند: دعا و صدقه.

و بعد ادامه دادند و فرمودند: ارواح مؤمنان هر شب جمعه به آسمان دنیا مقابل خانه‌ها و منزلهاى خود مى آیند و با آواز حزین و گریه، فریاد مى‌زنند که: اى اهل من! و اى اولاد من و اى پدر من و اى مادر من و اى خویشان من، بر ما مهربانى کنید، خدا شما را رحمت کند. آنچه در دست ما بود، حساب و کتاب نکردیم و جمع کردیم، دیگران از آن سود بردند و عذاب و حساب آن برگردن ما ماند.

و با گریه مى گویند: اى خویشان ما، بر ما ترحم نمائید، ولو به یک درهم یا قرص نانى یا جامه و پوشاکى، امیدوارم خداوند جامه‌هاى بهشتی بر شما بپوشاند.

سپس حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله گریه کرد آنقدر که از هق‌هق گریه نای سخن گفتن نداشت. سپس فرمود: اینها برادران دینى شمایند که بعد از سرورى و آقائى و نعمت، در خاک پوسیدند.

و پیامبر فرمود: مردگان ادامه دهند که، افسوس، اگر آنچه در دست داشتیم انفاق مى‌کردیم و در اطاعت حق و رضاى خدا بودیم محتاج شما نبودیم و به طرف شما دست دراز نمى‌کردیم.

سپس با حسرت و پشیمانى برمى‌گردند و فریاد مى‌زنند اى مؤمنان هرچه زودتر چیزی برای ما بفرستید. (منازل الآخرة، ص 38)

بر سر مزار

بله این حال و روز پدربزرگ، مادر بزرگ، پدر، مادر،‌ برادر، خواهر،‌ دوست، همسایه و هرکسی که می‌شناختید و اکنون در دل تاریک خاک گرفتار شده است، می‌باشد.

بلند شو، بلند شو بخاطر خودت هم که شده، اگر می‌توانی یک سر به مزار شهر برو، دوری در میان خانه‌های کوچک آن بزن و برای این و آن فاتحه‌ای بخوان و لختی بیندیش. (اگر هم نمی‌توانی از همان جایی که هستی)

اگر بدست آوردن دل زنده‌ها سخت باشد، دل مرده‌ها را به همین راحتی می‌توان به دست آورد و خوشحالشان کرد.

خدا را چه دیدی، شاید فردا روز هم که شما از اهالی آن دیار شدید، کسی به سراغتان بیاید و از تنهایی درتان آورد.

 

و پیامبر فرمود : ارواح مؤمنان هر شب جمعه به آسمان دنیا مقابل خانه‌ها و منزلهاى خود مى آیند و با آواز حزین و گریه، فریاد مى‌زنند که اى اهل من! بر من مهربانى کنید.

 

من که از همین الان شروع می‌کنم، تو هم با من همراه شو و بگو:

 

فاتحه می‌خوانم برای تمام مرده‌های مومنان از زن و مرد، برای تمام علما و صلحا و شهدا، برای تمام فامیلها و آشنایانم که از دنیا رفته‌اند:
 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین

الرحمن الرحیم

مالک یوم الدین

ایاک نعبد و ایاک نستعین

اهدنا الصراط المستقیم

صراط الذین انعمت علیهم

غیر المغضوب علیهم والضالین.

 

خداوندا، به ما و گذشتگان ما به حرمت پیامبر اکرم و خاندانش مرحمتی فرما

 

  سایت تبیان

 

 


ادامه مطلب
 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : پنجشنبه مرده‌ها به التماس می‌افتند, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 465 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:42

 

 

ویژه نامه امامت امام زمان(عج)

 

آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی علیه السلام
 

 


 

روز هشتم ربیع الاول مصادف است با روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)

در تقویم سال 1393 روز هشتم ربیع الاول روز چهارشنبه 10دی است.

چکیده:

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.

عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند.

سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

امامت حضرت مهدی (عج) از نگاه اهل بیت علیهم السلام
 

1) امامت حضرت مهدی (عج) از نگاه علی علیه السلام :

علامه مجلسی در کتاب بحار از اصبغ بن نباته روایت کرده که گفت : وارد شدم بر علی علیه السلام در حالیکه غمناک بود و چوبی در دست داشت و آهسته آهسته بر زمین می کوبید.
عرضه داشتم یا امیرالمؤمنین به زمین میل پیدا کرده اید ؟ فرمود : هرگز به زمین دنیا رغبت نکرده ام لکن در فکر این هستم که مولودی که یازدهمین نفر از اولاد من می باشد و نامش مهدی است ، زمین را پر از عدل و داد می کند ، همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. و از برای او غیبتی باشد که بعضی از مردم گمراه شوند ...

2) امام عصر (عج) به روایت امام حسن مجتبی علیه السلام :

شیخ صدوق در اکمال الدین خود از ابو عقیصا روایت کرده که می گوید : پس از آنکه امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد بعضی از مردم به خدمت آن حضرت رفته و او را به جهت صلح با معاویه ملامت می کردند.
حضرت خطاب به ایشان فرمود : وای بر شما آیا نمی دانید آنچه من انجام دادم (یعنی صلح با معاویه ) برای شیعیان من بهتر است از آنچه آفتاب بر آنها طلوع و غروب می کند ؟ آیا نمی دانند من امام واجب الاطاعه هستم و به فرموده رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم یکی از دو سید جوانان اهل بهشتم ؟ عرض کردند : بلی می دانیم ؟ فرمود : آیا نمی دانید که خضر کشتی را شکست ، بچّه را کشت و دیوار را به پا کرد و حضرت موسی علیه السلام چون از حکمت کار با اطلاع نبود خشگمین شد در حالیکه در نزد خداوند حکمت و مصلحتی در کار بود ؟
آیا نمی دانید که از ما اهل بیت کسی نیست که در گردن او بیعت حکومت زمان او برگردنش نباشد مگر حضرت مهدی (عج) که حضرت عیسی علیه السلام پشت سر او نماز می خواند و خداوند متعال ولادت او را مخفی و وجودش را از انظار مردم و پنهان می دارد تا اینکه احدی را برگردن او بیعتی نباشد ؟ پس چون امام نهم از اولاد برادرم امام حسین (علیه السلام) متولد شود ، خداوند غیبت او را طولانی گرداند ، سپس به قدرت کامله خود او را در سن و سال جوانی کمتر از چهل سال ظاهر سازد ، آنگاه معلوم شود که خدای تعالی بر همه چیز قادر و تواناست .

3) امام زمان (عج) از نگاه امام حسین علیه السلام :

مرحوم صدوق به سند خود از همدانی روایت کرده که گفت : از امام حسین علیه السلام شنیدم که فرمود : مهدی این امن امام نهم از اولاد من است و او کسی است که صاحب غیبت است و میراث او را در حال حیات قسمت می کنند.

4) امام زمان (عج) به روایت امام زین العابدین علیه السلام :

مرحوم صدوق از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که فرمود: منظور از کلمه باقیه که در آیه «وَ جَعَلَها کَلِمَهً باقِیَهً فی عَقَبِه» آمده امامت است که خداوند آن را تا روز قیامت در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده و مهدی ما را دو غیبت باشد، یکی از دیگری طولانی تر است .
غیبت اولش شش سال و شش ماه و شش روز باشد و غیبت دوم بقدری طولانی می شود که اکثر مردم از اعتقادی که به آن حضرت دارند بر می گردند و در آن ثابت نمی مانند مگر کسیکه یقینش قوی باشد.

5) امام زمان (عج) از نگاه امام باقر علیه السلام :

مرحوم مجلسی در بحار از ابوحمزه ثمالی روایت کرده که می گوید : روزی در خدمت امام باقر علیه السلام بودم فرمود :‌ای ابا حمزه از چیزهای حتمی و مسلم ، قیام مهدی ما است که هرکس در آن شک کند با کفر وارتداد خدا را ملاقات می کند. بعد فرمود : پدر و مادرم به فدای کسی باد که نامش نام من است و کنیه اش کنیه من است و او امام هفتمین است بعد از من، به حق پدرم سوگند که او زمین را پر از عدل و داد می کند هنگامی که پر از ظلم و جور شده باشد .

6) امام زمان(عج) به روایت امام صادق علیه السلام :

مرحوم صدوق در کمال الدین از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: هرکس بمیرد در حالیکه پیوسته در انتظار ظهور مهدی (عج) بوده باشد . در اجر و ثواب مانند کسی است که در رکاب حضرت مهدی (عج) و خیمه او بسر می برد، بلکه بالاتر، مانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم جهاد کرده باشد. و در حدیث دیگری فرمود: هر گاه سه نام از امامان معصوم به این ترتیب محمد و علی و حسن را مشاهده کردید، چهارمین آنها مهدی موعود می باشد .

7) امام زمان (عج) از نگاه امام کاظم علیه السلام :

مرحوم صدوق در کتاب اکمال به سند خود از یونس بن عبدالرحمان روایت کرده که می گوید : به موسی بن جعفر علیه السلام عرضه داشتم یابن رسول الله آیا قائم بر حق شمایید؟ فرمود: من قائم بر حق هستم ولیکن قائمی که زمین را پر از عدل و داد کند پس از آنکه از ظلم و جور پر شده باشد و عده ای به سبب این غیبت طولانی از دین خارج می شوند و برخی ثابت می مانند.
بعد فرمود: خوشا به حال شیعیانی که در زمان غیبت او به محبت ما چنگ زده و در دوستی ما و دشمنی دشمنان ما ثابت قدم می مانند . ایشان از ما و ما از ایشان هستیم و نیز آنها به امامت ما راضی و ما به شیعه بودن ایشان مسروریم و به خدا قسم که ایشان در روز قیامت در درجه ما هستند.

8) امام زمان(عج) از نگاه امام هشتم علیه السلام:

مرحوم صدوق رحمه الله در کتاب عیون به اسناد خود از ابن محبوب روایت کرده که گفت : امام هشتم علیه السلام به من فرمود: یکی از حتمیات فته شدیدی است که تمام مردم به آن مبتلا می شوند یعنی غیبت قائم ما که چهارمین نفر از اولاد من باشد و پدر و مادرم به فدای او که هم نام و شبیه جدم رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم می باشد که بر مؤمنین رحمت و بر کافران عذاب و نقمت خواهد بود.

9) امام زمان (عج) به روایت امام جواد علیه السلام :

مرحوم صدوق به اسناد خود از عبدالعظیم حسنی روایت کرده که می گوید: بر آقای خود امام جواد علیه السلام وارد شدم و خواستم بپرسم که آیا قائم همان مهدی است یا غیر او ؟ ناگاه آن حضرت بر من سبقت گرفت و فرمود : ای ابوالقاسم به درستیکه قائم همان مهدی (عج) است که واجب است در زمان غیبتش انتظار او را کشیدن و در زمان ظهورش اطاعت او را کردن و او امام سوم از اولاد من است. قسم به آن خدایی که محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم را به پیغمبری فرستاد و ما را به امامت منصوب کرد اگر از دنیا نماند مگر یک روز آن روز را طولانی خواهد کرد تا اینکه آن حضرت خروج کند و زمین را پر از عدل و داد کند چنانچه از ظلم و جور پر شده باشد.

10) امام زمان (عج) از نگاه امام هادی علیه السلام :

مرحوم صدوق در کتاب عیون و اکمال از ابی هاشم جعفری روایت کرده که می گوید : امام هادی علیه السلام فرمود : خلیفه بعد از من پسرم حسن است ولی چه خواهید کرد با خلف بعد از خلف ؟ عرض کردم فدایت شوم از چه جهت؟ از این جهت که شخص او را نمی بینید و ذکر نامش بر شما حلال نباشد. عرض کردم پس او را به چه نامی بخوانیم؟ فرمود: بگویید حجه آل محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم .

چرا به امام عصر قائم گفته می شود ؟
مرحوم مجلسی در جلد 51 بحار ص 28 از ثمالی روایت کرده که می گوید : از امام باقر علیه السلام سؤال کردم یابن رسول الله آیا همه شما قائم به حق نیستید ؟ فرمود : چرا همه ما قائم به حق هستیم.
پرسید پس چرا به حضرت مهدی (عج) قائم گفته می شود (وهیچ یک از شما به این لقب خوانده نمی شوید؟) فرمود: هنگامی که جدم حسین علیه السلام به شهادت رسید ملائکه در مصیبت جدم گریه و زاری پرداختند و خطاب به پروردگار عالم گفتند: بارالها، پروردگارا آیا از قاتل برگزیده خود و فرزند برگزیده ات حسین علیه السلام صرف نظر می کنی و او را مجازات نمی کنی ؟ از طرف پروردگار عالم خطاب رسید ای ملائکه های من آرام باشید و بی تابی نکنید، به عزت و جلالم قسم از قاتلین او انتقام خواهم گرفت ولو بعد از سالیان دراز باشد. در این هنگام پرده حجاب برداشته شد و فرشتگان امامان بعد از حسین علیه السلام را دیدار کردند و فرشتگان با دیدن ائمه دیدند یکی از آنها ایستاده، خداوند خطاب به فرشتگان فرمود: به وسیله آن کسی که قائم است (یعنی به نماز ایستاده) از قاتلین امام حسین علیه السلام انتقام خواهم گرفت (از این جهت که حضرت مهدی (عج) به نماز ایستاده بود و خداوند او را قائم خطاب کرد، این لقب به او اختصاص یافته است.)
گفتن نام امام زمان (عج) کفر است : ابن رئاب از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود : صاخب الامر را به اسم صدا کردن کفر است و کسی که اسم او را بیان کند کافر است .

11) امام زمان (عج) از نگاه امام حسن عسگری علیه السلام :

مرحوم صدوق رحمه الله در کتاب اکمال الدین به سند خود از موسی بن جعفر بغدادی و او از امام عسگری علیه السلام روایت کرده که فرمود : گویا می بینم شما را که اختلاف کنید بعد از من درباره فرزندم حضرت مهدی (عج) آگاه باشید به درستیکه اگر کسی بعد از رسول خدا به همه امامان اقرار کند ولی پسرم مهدی را قبول نداشته باشد مانند کسی است که همه پیامبران را قبول داشته ولی حضرت محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم را منکر باشد و منکر حضرت محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم مانند کسی است که همه پیامبران را انکار نماید، زیرا اطاعت اولین ما مانند اطاعت آخرین ما است و منکر آخرین ما مانند منکر اولین ما است. به درستی که پسر من حضرت مهدی را غیبتی است طولانی که مردم در خصوص او دچار شک و تردید می شوند مگر کسی که خدا او را از این مهلکه نگه دارد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای شادی منتظران
 

بر اساس تعالیم اسلامى یکى از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهى بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است. اما آیا هیچ مى‏دانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمرى براى منتظران دارد؟
امام صادق(علیه السلام) در روایت زیر به این پرسش پاسخ مى‏دهند: «الا اخبرکم بما لا یقبل‏الله عزوجل من ‏العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولایة لنا، و البراءة من اعدائنا - یعنی الائمة خاصة - و التسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانینة، و الانتظار للقائم - علیه‏السلام - ثم قال: ان لنا دولة یجیى‏ء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اجر من ادرکه، فجدوا وانتظروا، هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة.(1)
سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است که هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مى‏سازد. آنگاه [امام] فرمود: هر کس دوست مى‏دارد از یاران حضرت قائم(عج) باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالى که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم(عج)، بپا خیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد بر شما [این پاداش] اى گروه مشمول رحمت‏ خداوند! آیا شما را خبر ندهم به آنچه که خداى صاحب عزت و جلال، هیچ عملى را که جز به آن عمل، از بندگان نمى‏پذیرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به این که هیچ شایسته پرستشى جز خداوند نیست و این که محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده او است، و اقرار کردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولایت ما، و بیزارى از دشمنانمان - یعنى خصوص امامان - و تسلیم شدن به آنان، و پرهیزکارى و تلاش و مجاهدت و اطمینان و انتظار قائم(عج) .

براى منتظران زمان غیبت همین پاداش بس که نام آنها در زمره یاران امام عصر(عج)، و از جمله کسانى ثبت‏ شود که آن حضرت را به هنگام ظهور همراهى مى‏کنند.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

تأملی در باب طول عمر امام زمان(عج)

امام زمان(عج) منجی عدالت گستری است که به امر حق تعالی سالها از نظرها پنهان و با ظهور وی حق بر جهان حاکم می‌شود، آگاهان برای ظهور وی لحظه‌شماری کرده، با بصیرت دینی و خودسازی زمینه آنرا فراهم می‌آورند.

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان در شب جمعه، نیمه شعبان سال 255 یا 256 هجری بوده است.

در زمان امامت حضرت هادی(ع) اخباری منعکس شد مبنی بر اینکه بزودی فرزندی تولد می یابد که کاخ جباران و ستمکاران را سرنگون و عدل و داد را حاکم می کند .

این اخبار و نگرانی از ظهور مصلحی که پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می کند، حکامان وقت را بر آن داشت که به هر نحو ممکن از تولد نوزاد در آن سالها جلوگیری کنند ، همانند نمرود و فرعون، غافل از اینکه با خواست و اراده خداوند متعال نمی توان مقابله کرد .

در چنین شرایطی حضرت مهدی تولد یافت اما از نظرها مخفی ماند مگر چند شیعه خاص که به حضور آن حضرت می رسیدند.

حضرت مهدی (عج) پنهان می زیست تا امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری به شهادت رسید . در این روز بنا به سنت اسلامی می بایست حضرت مهدی بر پیکر مقدس پدر بزرگوار خود نماز گزارد تا خلفای ستمگر عباسی نتوانند جریان امامت را تمام شده اعلام و یا بدخواهان آنرا از مسیر اصلی منحرف کنند و وراثت معنوی و رسالتاسلامی و ولایت دینی را به دست دیگران سپارند .

جعفر، برادر امام یازدهم که به جعفر کذاب معروف بود قصد داشت از موقعیت استفاده کرده و به عنوان جانشین بر پیکر امام نماز بگزارد که در این هنگام حضرت مهدی(عج) بر پیکر پدر حاضر شد.

خبر وجود امام عصر خیلی زود در همه جا پیچید و ستمکران را به تکاپو واداشت تا امام را یافته و آن حضرت را به منظور راحتی ستمکاریهای خود از میان بردارند .

به همین دلیل مشیت الهی بر این بود که حضرت از نظرها پنهان شود تا از گزند ستمکاران مصون مانده و شیعیان از وجود پرخیر و برکت آن حضرت محروم نگردند و امام(عج) از ظاهرها نهان اما انوار هدایتش همگان را نویدبخش باشد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت کوتاه یا غیبت صغری
 

مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال طول کشید ( از سال 260هجری تا سال 329 ) که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت می رسیدند و پاسخ نامه ها و سؤالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام را داشتند چهار تن بودند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروف هستند .

نخستین نایب خاص حضرت مهدی عثمان بن سعید اسدی است . که ظاهرا بعد از سال 260هجری وفات کرد ، و در بغداد به خاک سپرده شد . عثمان بن سعید از یاران و شاگردان مورد اعتماد امام دهم و امام یازدهم بود و خود در زیر سایه امامت پرورش یافته بود .

دومین سفیر و نایب امام ( ع ) محمد بن عثمان بن سعید فرزند عثمان بن سعید است که در سال 305هجری وفات کرد و در بغداد بخاک سپرده شد . نیابت و سفارت محمد بن سعید نزدیک چهل سال بطول انجامید .

سومین سفیر، حسین بن روح نوبختی بود که در سال 326 هجری فوت کرد .

ابوالحسن علی بن محمد سمری چهارمین سفیر و نایب امام حجت بن الحسن است که در سال 329 هجری قمری درگذشت و در بغداد دفن شد . مدفن وی نزدیک آرامگاه عالم و محدث بزرگ ثقة الاسلام محمد بن یعقوب کلینی است .
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت بلند یا غیبت کبری یا نیابت عامه
 

این دوره بعد از زمان غیبت صغری آغاز شد و تا امروز ادامه دارد که دوران امتحان و سنجش ایمان و عمل مردم است .

در زمان نیابت عامه ، امام ضابطه و قاعده ای به دست داده است تا در هر عصر، فرد شاخصی که شرایط و ویژگیها در همه ابعاد بر او صدق کند، نایب عام امام عصر باشد و به نیابت از سوی امام ، ولی جامعه باشد در امر دین و دنیا .

به همین دلیل در هیچ دوره ای پیوند امام با مردم گسیخته نشده است . امروز که دوران نیابت عامه است ، عالم بزرگی که دارای همه شرایط فقیه و دانای دین بوده است و نیز شرایط رهبری را دارد در رأس جامعه قرار می گیرد و مردم به او مراجعه می‌کنند و او صاحب " ولایت شرعیه " است به نیابت از حضرت مهدی (عج) .
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

طول عمر امام زمان (عج)
 

بلندی عمر امام با در نظر گرفتن عمرهای درازی که قرآن به آنها اشاره شده و در کتابهای تاریخی نیز آمده نظیر عمر نوح(ع)، موضوع عجیب و پیچیده ای نیست .
در قرآن کریم آمده است: وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِینَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ؛ و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم پس در میان آنان نهصد و پنجاه سال درنگ کرد تا طوفان آنها را در حالى که ستمکار بودند فرا گرفت.(سوره عنکبوت، آیه 14)
فَلَوْلَا أَنَّهُ کَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِین، لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ؛ و اگر او (حضرت یونس) از زمره تسبیح‏کنندگان نبود قطعا تا روزىکه برانگیخته مى‏شوند در شکم آن [ماهى] مى‏ماند. (سوره صافات، آیات 143 و 144)

تورات نیز در شرح زندگی پیشینیان به عمرهای طولانی برخی از آنها اشاره دارد: حضرت آدم 920 ، شیث پسر آدم 912، انوش پسر شیث 905 ، لمک 777 و حضرت نوح 950 سال عمر کردند.
فلاسفه اعتقاد دارند بهترین دلیل برای امکان چیزی، واقع شدن آن است.

ضمن اینکه بی تردید تأملی در کائنات و آنچه در اطراف ما قرار دارد، تأکیدی بر قدرت بیکران خالق هستی بخش است وپس شک نیست اینکه خداوند اراده کند بنده ای بسیار بیشتر از سایرین عمر کند، به هیچ عنوان غیرممکن، بعید و عجیب نیست.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

فلسفه غیبت
 

امام صادق(ع) فرمود: "موضوع غیبت سرّی است از اسرار خداوند و غیبی است از غیوب الهی، چون خدا را حکیم می دانیم باید اعتراف کنیم که کارهایش از روی حکمت صادر می شود؛ گرچه تفصیلش برای ما مجهول باشد."
از این حدیث به خوبی آشکار می شود که علت و فلسفه اصلی غیبت، جزء اسرار الهی است و جز ائمه اطهار(ع) کسی نمی داند؛ آنها هم مأذون به بازگو کردن آن نبودند. ولی در پاره ای از روایات2 بعضی از حکمت های آن بیان شده که به آنها اشاره می کنیم.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حکمت های غیبت و سرّی از اسرار الهی
 

غیبت امام مهدی(عج) سری از اسرار الهی است که فلسفه اصلی آن بر بندگان مخفی و پوشیده است و تنها بعد از ظهور حضرت روشن خواهد شد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آزمایش و غربال انسانهای صالح
 

گروهی که ایمان محکمی ندارند باطنشان ظاهر می شود و کسانیکه ایمان در اعماق دلشان ریشه کرده به واسطه انتظار فرج، صبر بر شداید و ایمان به غیبت، ارزششان معلوم می گردد.
امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید: "برای صاحب الامر ناچار غیبتی خواهد بود، به طوری که گروهی از مومنین از عقیده برمی گردند. خدا به وسیله غیبت، بندگانش را امتحان می کند."

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حفظ جان امام مهدی (عج)
 

پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها به مردم گوشزد کرده بودند که دستگاه ظلم و ستم عاقبت به دست مهدی موعود(عج) برچیده می شود و کاخهای بیدادگری را واژگون خواهد کرد وجود مقدس امام زمان(عج) همواره مورد توجه دو گروه قرار می گرفت.

یکی مظلومان و ستمدیدگان که متاسفانه همیشه عده آنان زیاد بوده و هست. آنان به قصد تظلم و امید حمایت و دفاع دور وجود امام زمان(عج) جمع شده تقاضای نهضت و دفاع می کردند و همیشه عده زیادی اطراف امام(ع) را احاطه کرده و انقلاب و غوغایی برپا بود.

گروه دوم زورگویان و ستمکاران خونخوار که بر ملت محروم تسلط یافته و در راه رسیدن به منافع شخصی و حفظ مقام خویش از هیچ عمل زشتی پروا ندارند و حاضرند تمام ملت را فدای مقام خود کنند.
این گروه چون وجود مقدس امام مهدی(عج) را سد راه منافع و مقاصد شوم خود می دیدند ناچار بودند وجود مقدس آن جناب را از میان بردارند و خودشان را از این خطر بزرگ برهانند. در این تصمیم اساسی با هم متحد شده تا قطع ریشه عدالت و دادخواهی هرگز از پای نمی نشستند و خداوند حکیم به وسیله غیبت امام دوازدهم(عج) جانش را از شر دشمنان حفظ نموده است.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آمادگی پذیرش جهانی:
 

برای ظهور امام مهدی(عج) به عنوان خاتم الاوصیا و منجی بشریت و تحقق یک انقلاب همه جانبه در سطح جهان، علاوه بر وجود رهبری شایسته، قطعاً زمینه و آمادگی جهانی نیز لازم است؛ بنابراین می توان فقدان آمادگی جهان را یکی از فلسفه ها و حکمتهای غیبت امام مهدی(عج) برشمرد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت امام زمان، یک سنت الهی

اساساً مساله غیبت در گفتار معصومین(ع) به عنوان یک سنت الهی مطرح شده است که در میان انبیاء پیشین و اوصیای آنها معمول بوده است. بنابر روایات، صالح پیامبر در سن پیری از میان قومش غایب شد و غیبت او مدتی به طول انجامید. به طوریکه چون به میان قومش بازگشت وی را نشناختند.

موسی(ع) نیز مدتی غایب بود و در طی این مدت بنی اسراییل در حیرت و سرگردانی و رنج بسیار به سر می بردند تا بار دیگر موسی(ع) به نزد آنها بازگشت. چنین غیبتهایی درباره حضرت یونس، یوسف و برخی دیگر از پیامبران نیز ذکر شده است. بنابراین مساله به مانند سنت جاریه ای تلقی شده است که در باره امام زمان(عج) در امت خاتم الانبیا نیز مصداق پیدا می کند.

در آخر، ذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه دانش بشری برای کشف بسیاری از امور یارا نیست و توان فهم آنها را ندارد.
بسیاری از اسرار نظام خلقت هنوز برای ما مجهول است و خداوند متعال که در گفتارش جای هیچ شک و تردیدی نیست در کتاب خود از این موضوع اینچنین خبر داده است : " و از دانش تنها مقدار بسیار کمی به شما داده شده است"7 و همچنین امام صادق(ع) در باره علت غیبت امام مهدی(عج) می فرمایند : " بی گمان برای قائم آل محمد غیبتی است که بطلان خواهان در آن شک می کنند.

" سپس از آن حضرت سوال شد چرا آن حضرت غیبت می کنند؟ ایشان جواب دادند : " برای امری که ما اجازه بیان آن را برای شما نداریم".

 
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : ویژه نامه امامت امام زمان(عج), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 366 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:40

 

 

 

شامگاه نهم ربیع الاول ؛

پیامک‌های تبریک سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)

اورژانس IT باشگاه خبرنگاران:
به امید روزی که متن تمام اس ام اس ها یک جمله باشد و آن : مهدی آمد…
 نهم ربیع الاول، عید امامت صاحب العصر و الزمان(ع) بر شما مبارک باد.
 خداوندا رسان از ما سلامش
 به گوش ما رسان یارب کلامش
 بسوز سینه ى مجروح زهرا
 نما تعجیل در امر قیامش
 نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد.
جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند
نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان می کند
نهم ربیع الاول، عید منتظران مبارک
ای قلب عالم امکان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده. بیا که نوای دل انگیز توحیدت را با گوش جان شنواییم.
نهم ربیع الاول، عید امامت امام زمان(ع) مبارک باد.
ای منتظران گنج نهان می آید / آرامش جان عاشقان می آید
بر بام سحر طلایه داران ظهور / گفتند که صاحب الزمان می آید
عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان مبارک
نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی
همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت،
ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد
"عید شما مبارک”
سر خوش آن عیدی که آن بانی نور
از کنار کعبه بنماید ظهور
قلب ها را مهر هم عهدی زند
از حرم بانگ اناالمهدی زند
آغاز گشته امامت مهدی موعود
روشن کنید شمعها و عود
برای آمدنش دعا کنید
طولانی کنید نمازتان رابا سجود
بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.
ای منتظران گنج نهان می آید
آرامش جان عاشقان می آید
بر بام سحر طلایه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان می آید
*عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان(عج) مبارک*
عید بر روی حق تبسم ماست /  ذکر یا بن الحسن تکلم ماست
عید اکمال دین شده تکرار/ بلکه عید غدیر دوم ماست
فتح قرآن و دین مبارک باد / عید مستضعفین مبارک باد . . .
برچسب ها :
 
 


 

**اس ام اس و پیامک تبریک امامت حضرت مهدی عج**


اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آمد گه شادمانی ای مردم
آن وعده ی آسمانی ای مردم
ای زنده دلان ظهور نزدیک است
هنگام ظهور نور نزدیک است
آن ماه به چاه رفته باز آید
قائم به اقامه ی نماز آید

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

نهم ربیع الاول
سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت
آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها،
حضرت مهـدی مـوعـود (عج)
بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــورش تبریک و تهنیت باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آغازتاجگذاری آخرین جت خدای سرمد ٬
بقیه الله الاعظم ٬حضرت حجه بن الحسن المهدی (عج)
بر چشم براهان حضورش مبارک.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غزل طایر قدسی از لسان الغیب
دارم امید که نور بصرم باز آید
آنکه غایب شده است از نظرم باز آید
گرمیِ دل خنکای جگرم باز آید
ولادت امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

برخیز که حجت خدا می آید
رحمت زحریم کبریا می آید
از گلشن عسگری گذر کن که سحر
بوی گل نرگس از فضا می آید
عید مهدی بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای وارث تاج و تخت محمود بیا
مرآت صفات پاک معبود بیا
خلق آرزوی بهشت موعود کنند
والله تویی بهشت موعود بیا
عید شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران
از بیکران سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان اینست مهدی
خیزد خروش از تشنگان اینست باران
میلاد امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کاش از لطف شبی یاد ز ما می‌کردی
یاد از عاشق افتاده ز پا می‌کردی
کاش بیمار فراقت که ز پا افتاده
با نگاه ملکوتی تو دوا می‌کردی
یا مهدی ادرکنی

عید شما مبارک
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی آرام می آید،نگاهش خیس عرفان است،
قدمهایش پر از معنا،دلش از جنس باران است
کسی فانوس بر دستش به سان نور می آید
امید قلب ما روزی ز راه دور می آید
شکر و سپاس الهی به مناسبت‏ امامت‏ امام زمان(ع) در ماه ربیع الاول،
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مبارک باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

پایان تمام عاقبت ها نیک است
صبح است که پایان شب تاریک است
یک عمر اگر چشم به راهی کردی
تردید نکن! ظهور او نزدیک است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

سلام آقا اجازه بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
استاد عشق! صاحب عالم ! گل بهشت!
باید مشق نام تو را تا ابد نوشت
سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج)
تبریک و تهنیت باد.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بیا دوباره پاک کن ز جاده‌ها غبار را / به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را
تمام لحظه‌های من فدای یک نگاه تو / بیا و پاک کن ز دل حدیث انتظار را . . .

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حیف
جمعه ها روزنامه منتشر نمی شود ، حیف!
چه تیتری میشد آمدنت …
الهم عجل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی نیامده جز او سر قرار خودش
نشسته غرق تماشای شیعیانِ خودش
چه انتظار عجیبیست این که شب تا صبح
کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش
اللّهمّ عجّل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بوی گلها عالمی رو مست و حیران می کند
دیدن مهدی (عج) هزاران درد را درمان می کند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان می کند.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

هر روز به ما اگر که سر هم بزنی
بر ریشه ی خواب ما تبر هم بزنی
آقــــا تو که خوب می‌شنــــــــاسی ما را
زنگ در خـــانه را اگـــــر هــم بــزنی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

با آغاز امامتش، جهان، رنگ عدل و عدالت به خود گرفت.
او به امامت رسید تا جهان را به زلالی آب و روشنی آفتاب کند.
سالروز امامتش مبارک باد!
 


 



ویژه نامه نیمه شعبان تاریخچه علایم ظهور اعمال و پیامک

 

 


 

 



اس ام اس با موضوع امام زمان عج,شعر و پیامک نیمه شعبان

 

 

 


مجموعه پوسترهای نیمه شعبان,عکس با موضوع امام زمان عج

 

ادامه مطلب


 
[ جمعه 19 آذر 1395  ] [ 01:33 ب.ظ ] [ احمد ]

yrjl_e.mahdiaj-4

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : پیامک‌های تبریک سالروز آغاز امامت امام عصر (عج), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 389 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:38

 

 

آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی علیه السلام
 

روز هشتم ربیع الاول مصادف است با روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)

در تقویم سال 1393 روز هشتم ربیع الاول روز چهارشنبه 10دی است.

چکیده:

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.

عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند.

سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

امامت حضرت مهدی (عج) از نگاه اهل بیت علیهم السلام
 

1) امامت حضرت مهدی (عج) از نگاه علی علیه السلام :

علامه مجلسی در کتاب بحار از اصبغ بن نباته روایت کرده که گفت : وارد شدم بر علی علیه السلام در حالیکه غمناک بود و چوبی در دست داشت و آهسته آهسته بر زمین می کوبید.
عرضه داشتم یا امیرالمؤمنین به زمین میل پیدا کرده اید ؟ فرمود : هرگز به زمین دنیا رغبت نکرده ام لکن در فکر این هستم که مولودی که یازدهمین نفر از اولاد من می باشد و نامش مهدی است ، زمین را پر از عدل و داد می کند ، همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. و از برای او غیبتی باشد که بعضی از مردم گمراه شوند ...

2) امام عصر (عج) به روایت امام حسن مجتبی علیه السلام :

شیخ صدوق در اکمال الدین خود از ابو عقیصا روایت کرده که می گوید : پس از آنکه امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد بعضی از مردم به خدمت آن حضرت رفته و او را به جهت صلح با معاویه ملامت می کردند.
حضرت خطاب به ایشان فرمود : وای بر شما آیا نمی دانید آنچه من انجام دادم (یعنی صلح با معاویه ) برای شیعیان من بهتر است از آنچه آفتاب بر آنها طلوع و غروب می کند ؟ آیا نمی دانند من امام واجب الاطاعه هستم و به فرموده رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم یکی از دو سید جوانان اهل بهشتم ؟ عرض کردند : بلی می دانیم ؟ فرمود : آیا نمی دانید که خضر کشتی را شکست ، بچّه را کشت و دیوار را به پا کرد و حضرت موسی علیه السلام چون از حکمت کار با اطلاع نبود خشگمین شد در حالیکه در نزد خداوند حکمت و مصلحتی در کار بود ؟
آیا نمی دانید که از ما اهل بیت کسی نیست که در گردن او بیعت حکومت زمان او برگردنش نباشد مگر حضرت مهدی (عج) که حضرت عیسی علیه السلام پشت سر او نماز می خواند و خداوند متعال ولادت او را مخفی و وجودش را از انظار مردم و پنهان می دارد تا اینکه احدی را برگردن او بیعتی نباشد ؟ پس چون امام نهم از اولاد برادرم امام حسین (علیه السلام) متولد شود ، خداوند غیبت او را طولانی گرداند ، سپس به قدرت کامله خود او را در سن و سال جوانی کمتر از چهل سال ظاهر سازد ، آنگاه معلوم شود که خدای تعالی بر همه چیز قادر و تواناست .

3) امام زمان (عج) از نگاه امام حسین علیه السلام :

مرحوم صدوق به سند خود از همدانی روایت کرده که گفت : از امام حسین علیه السلام شنیدم که فرمود : مهدی این امن امام نهم از اولاد من است و او کسی است که صاحب غیبت است و میراث او را در حال حیات قسمت می کنند.

4) امام زمان (عج) به روایت امام زین العابدین علیه السلام :

مرحوم صدوق از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که فرمود: منظور از کلمه باقیه که در آیه «وَ جَعَلَها کَلِمَهً باقِیَهً فی عَقَبِه» آمده امامت است که خداوند آن را تا روز قیامت در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده و مهدی ما را دو غیبت باشد، یکی از دیگری طولانی تر است .
غیبت اولش شش سال و شش ماه و شش روز باشد و غیبت دوم بقدری طولانی می شود که اکثر مردم از اعتقادی که به آن حضرت دارند بر می گردند و در آن ثابت نمی مانند مگر کسیکه یقینش قوی باشد.

5) امام زمان (عج) از نگاه امام باقر علیه السلام :

مرحوم مجلسی در بحار از ابوحمزه ثمالی روایت کرده که می گوید : روزی در خدمت امام باقر علیه السلام بودم فرمود :‌ای ابا حمزه از چیزهای حتمی و مسلم ، قیام مهدی ما است که هرکس در آن شک کند با کفر وارتداد خدا را ملاقات می کند. بعد فرمود : پدر و مادرم به فدای کسی باد که نامش نام من است و کنیه اش کنیه من است و او امام هفتمین است بعد از من، به حق پدرم سوگند که او زمین را پر از عدل و داد می کند هنگامی که پر از ظلم و جور شده باشد .

6) امام زمان(عج) به روایت امام صادق علیه السلام :

مرحوم صدوق در کمال الدین از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: هرکس بمیرد در حالیکه پیوسته در انتظار ظهور مهدی (عج) بوده باشد . در اجر و ثواب مانند کسی است که در رکاب حضرت مهدی (عج) و خیمه او بسر می برد، بلکه بالاتر، مانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم جهاد کرده باشد. و در حدیث دیگری فرمود: هر گاه سه نام از امامان معصوم به این ترتیب محمد و علی و حسن را مشاهده کردید، چهارمین آنها مهدی موعود می باشد .

7) امام زمان (عج) از نگاه امام کاظم علیه السلام :

مرحوم صدوق در کتاب اکمال به سند خود از یونس بن عبدالرحمان روایت کرده که می گوید : به موسی بن جعفر علیه السلام عرضه داشتم یابن رسول الله آیا قائم بر حق شمایید؟ فرمود: من قائم بر حق هستم ولیکن قائمی که زمین را پر از عدل و داد کند پس از آنکه از ظلم و جور پر شده باشد و عده ای به سبب این غیبت طولانی از دین خارج می شوند و برخی ثابت می مانند.
بعد فرمود: خوشا به حال شیعیانی که در زمان غیبت او به محبت ما چنگ زده و در دوستی ما و دشمنی دشمنان ما ثابت قدم می مانند . ایشان از ما و ما از ایشان هستیم و نیز آنها به امامت ما راضی و ما به شیعه بودن ایشان مسروریم و به خدا قسم که ایشان در روز قیامت در درجه ما هستند.

8) امام زمان(عج) از نگاه امام هشتم علیه السلام:

مرحوم صدوق رحمه الله در کتاب عیون به اسناد خود از ابن محبوب روایت کرده که گفت : امام هشتم علیه السلام به من فرمود: یکی از حتمیات فته شدیدی است که تمام مردم به آن مبتلا می شوند یعنی غیبت قائم ما که چهارمین نفر از اولاد من باشد و پدر و مادرم به فدای او که هم نام و شبیه جدم رسول خدا صلّی الله و علیه و آله و سلّم می باشد که بر مؤمنین رحمت و بر کافران عذاب و نقمت خواهد بود.

9) امام زمان (عج) به روایت امام جواد علیه السلام :

مرحوم صدوق به اسناد خود از عبدالعظیم حسنی روایت کرده که می گوید: بر آقای خود امام جواد علیه السلام وارد شدم و خواستم بپرسم که آیا قائم همان مهدی است یا غیر او ؟ ناگاه آن حضرت بر من سبقت گرفت و فرمود : ای ابوالقاسم به درستیکه قائم همان مهدی (عج) است که واجب است در زمان غیبتش انتظار او را کشیدن و در زمان ظهورش اطاعت او را کردن و او امام سوم از اولاد من است. قسم به آن خدایی که محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم را به پیغمبری فرستاد و ما را به امامت منصوب کرد اگر از دنیا نماند مگر یک روز آن روز را طولانی خواهد کرد تا اینکه آن حضرت خروج کند و زمین را پر از عدل و داد کند چنانچه از ظلم و جور پر شده باشد.

10) امام زمان (عج) از نگاه امام هادی علیه السلام :

مرحوم صدوق در کتاب عیون و اکمال از ابی هاشم جعفری روایت کرده که می گوید : امام هادی علیه السلام فرمود : خلیفه بعد از من پسرم حسن است ولی چه خواهید کرد با خلف بعد از خلف ؟ عرض کردم فدایت شوم از چه جهت؟ از این جهت که شخص او را نمی بینید و ذکر نامش بر شما حلال نباشد. عرض کردم پس او را به چه نامی بخوانیم؟ فرمود: بگویید حجه آل محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم .

چرا به امام عصر قائم گفته می شود ؟
مرحوم مجلسی در جلد 51 بحار ص 28 از ثمالی روایت کرده که می گوید : از امام باقر علیه السلام سؤال کردم یابن رسول الله آیا همه شما قائم به حق نیستید ؟ فرمود : چرا همه ما قائم به حق هستیم.
پرسید پس چرا به حضرت مهدی (عج) قائم گفته می شود (وهیچ یک از شما به این لقب خوانده نمی شوید؟) فرمود: هنگامی که جدم حسین علیه السلام به شهادت رسید ملائکه در مصیبت جدم گریه و زاری پرداختند و خطاب به پروردگار عالم گفتند: بارالها، پروردگارا آیا از قاتل برگزیده خود و فرزند برگزیده ات حسین علیه السلام صرف نظر می کنی و او را مجازات نمی کنی ؟ از طرف پروردگار عالم خطاب رسید ای ملائکه های من آرام باشید و بی تابی نکنید، به عزت و جلالم قسم از قاتلین او انتقام خواهم گرفت ولو بعد از سالیان دراز باشد. در این هنگام پرده حجاب برداشته شد و فرشتگان امامان بعد از حسین علیه السلام را دیدار کردند و فرشتگان با دیدن ائمه دیدند یکی از آنها ایستاده، خداوند خطاب به فرشتگان فرمود: به وسیله آن کسی که قائم است (یعنی به نماز ایستاده) از قاتلین امام حسین علیه السلام انتقام خواهم گرفت (از این جهت که حضرت مهدی (عج) به نماز ایستاده بود و خداوند او را قائم خطاب کرد، این لقب به او اختصاص یافته است.)
گفتن نام امام زمان (عج) کفر است : ابن رئاب از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود : صاخب الامر را به اسم صدا کردن کفر است و کسی که اسم او را بیان کند کافر است .

11) امام زمان (عج) از نگاه امام حسن عسگری علیه السلام :

مرحوم صدوق رحمه الله در کتاب اکمال الدین به سند خود از موسی بن جعفر بغدادی و او از امام عسگری علیه السلام روایت کرده که فرمود : گویا می بینم شما را که اختلاف کنید بعد از من درباره فرزندم حضرت مهدی (عج) آگاه باشید به درستیکه اگر کسی بعد از رسول خدا به همه امامان اقرار کند ولی پسرم مهدی را قبول نداشته باشد مانند کسی است که همه پیامبران را قبول داشته ولی حضرت محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم را منکر باشد و منکر حضرت محمد صلّی الله و علیه و آله و سلّم مانند کسی است که همه پیامبران را انکار نماید، زیرا اطاعت اولین ما مانند اطاعت آخرین ما است و منکر آخرین ما مانند منکر اولین ما است. به درستی که پسر من حضرت مهدی را غیبتی است طولانی که مردم در خصوص او دچار شک و تردید می شوند مگر کسی که خدا او را از این مهلکه نگه دارد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای شادی منتظران
 

بر اساس تعالیم اسلامى یکى از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهى بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است. اما آیا هیچ مى‏دانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمرى براى منتظران دارد؟
امام صادق(علیه السلام) در روایت زیر به این پرسش پاسخ مى‏دهند: «الا اخبرکم بما لا یقبل‏الله عزوجل من ‏العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولایة لنا، و البراءة من اعدائنا - یعنی الائمة خاصة - و التسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانینة، و الانتظار للقائم - علیه‏السلام - ثم قال: ان لنا دولة یجیى‏ء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اجر من ادرکه، فجدوا وانتظروا، هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة.(1)
سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است که هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مى‏سازد. آنگاه [امام] فرمود: هر کس دوست مى‏دارد از یاران حضرت قائم(عج) باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالى که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم(عج)، بپا خیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد بر شما [این پاداش] اى گروه مشمول رحمت‏ خداوند! آیا شما را خبر ندهم به آنچه که خداى صاحب عزت و جلال، هیچ عملى را که جز به آن عمل، از بندگان نمى‏پذیرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به این که هیچ شایسته پرستشى جز خداوند نیست و این که محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده او است، و اقرار کردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولایت ما، و بیزارى از دشمنانمان - یعنى خصوص امامان - و تسلیم شدن به آنان، و پرهیزکارى و تلاش و مجاهدت و اطمینان و انتظار قائم(عج) .

براى منتظران زمان غیبت همین پاداش بس که نام آنها در زمره یاران امام عصر(عج)، و از جمله کسانى ثبت‏ شود که آن حضرت را به هنگام ظهور همراهى مى‏کنند.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

تأملی در باب طول عمر امام زمان(عج)

امام زمان(عج) منجی عدالت گستری است که به امر حق تعالی سالها از نظرها پنهان و با ظهور وی حق بر جهان حاکم می‌شود، آگاهان برای ظهور وی لحظه‌شماری کرده، با بصیرت دینی و خودسازی زمینه آنرا فراهم می‌آورند.

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان در شب جمعه، نیمه شعبان سال 255 یا 256 هجری بوده است.

در زمان امامت حضرت هادی(ع) اخباری منعکس شد مبنی بر اینکه بزودی فرزندی تولد می یابد که کاخ جباران و ستمکاران را سرنگون و عدل و داد را حاکم می کند .

این اخبار و نگرانی از ظهور مصلحی که پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می کند، حکامان وقت را بر آن داشت که به هر نحو ممکن از تولد نوزاد در آن سالها جلوگیری کنند ، همانند نمرود و فرعون، غافل از اینکه با خواست و اراده خداوند متعال نمی توان مقابله کرد .

در چنین شرایطی حضرت مهدی تولد یافت اما از نظرها مخفی ماند مگر چند شیعه خاص که به حضور آن حضرت می رسیدند.

حضرت مهدی (عج) پنهان می زیست تا امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری به شهادت رسید . در این روز بنا به سنت اسلامی می بایست حضرت مهدی بر پیکر مقدس پدر بزرگوار خود نماز گزارد تا خلفای ستمگر عباسی نتوانند جریان امامت را تمام شده اعلام و یا بدخواهان آنرا از مسیر اصلی منحرف کنند و وراثت معنوی و رسالتاسلامی و ولایت دینی را به دست دیگران سپارند .

جعفر، برادر امام یازدهم که به جعفر کذاب معروف بود قصد داشت از موقعیت استفاده کرده و به عنوان جانشین بر پیکر امام نماز بگزارد که در این هنگام حضرت مهدی(عج) بر پیکر پدر حاضر شد.

خبر وجود امام عصر خیلی زود در همه جا پیچید و ستمکران را به تکاپو واداشت تا امام را یافته و آن حضرت را به منظور راحتی ستمکاریهای خود از میان بردارند .

به همین دلیل مشیت الهی بر این بود که حضرت از نظرها پنهان شود تا از گزند ستمکاران مصون مانده و شیعیان از وجود پرخیر و برکت آن حضرت محروم نگردند و امام(عج) از ظاهرها نهان اما انوار هدایتش همگان را نویدبخش باشد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت کوتاه یا غیبت صغری
 

مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال طول کشید ( از سال 260هجری تا سال 329 ) که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت می رسیدند و پاسخ نامه ها و سؤالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام را داشتند چهار تن بودند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروف هستند .

نخستین نایب خاص حضرت مهدی عثمان بن سعید اسدی است . که ظاهرا بعد از سال 260هجری وفات کرد ، و در بغداد به خاک سپرده شد . عثمان بن سعید از یاران و شاگردان مورد اعتماد امام دهم و امام یازدهم بود و خود در زیر سایه امامت پرورش یافته بود .

دومین سفیر و نایب امام ( ع ) محمد بن عثمان بن سعید فرزند عثمان بن سعید است که در سال 305هجری وفات کرد و در بغداد بخاک سپرده شد . نیابت و سفارت محمد بن سعید نزدیک چهل سال بطول انجامید .

سومین سفیر، حسین بن روح نوبختی بود که در سال 326 هجری فوت کرد .

ابوالحسن علی بن محمد سمری چهارمین سفیر و نایب امام حجت بن الحسن است که در سال 329 هجری قمری درگذشت و در بغداد دفن شد . مدفن وی نزدیک آرامگاه عالم و محدث بزرگ ثقة الاسلام محمد بن یعقوب کلینی است .
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت بلند یا غیبت کبری یا نیابت عامه
 

این دوره بعد از زمان غیبت صغری آغاز شد و تا امروز ادامه دارد که دوران امتحان و سنجش ایمان و عمل مردم است .

در زمان نیابت عامه ، امام ضابطه و قاعده ای به دست داده است تا در هر عصر، فرد شاخصی که شرایط و ویژگیها در همه ابعاد بر او صدق کند، نایب عام امام عصر باشد و به نیابت از سوی امام ، ولی جامعه باشد در امر دین و دنیا .

به همین دلیل در هیچ دوره ای پیوند امام با مردم گسیخته نشده است . امروز که دوران نیابت عامه است ، عالم بزرگی که دارای همه شرایط فقیه و دانای دین بوده است و نیز شرایط رهبری را دارد در رأس جامعه قرار می گیرد و مردم به او مراجعه می‌کنند و او صاحب " ولایت شرعیه " است به نیابت از حضرت مهدی (عج) .
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

طول عمر امام زمان (عج)
 

بلندی عمر امام با در نظر گرفتن عمرهای درازی که قرآن به آنها اشاره شده و در کتابهای تاریخی نیز آمده نظیر عمر نوح(ع)، موضوع عجیب و پیچیده ای نیست .
در قرآن کریم آمده است: وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِینَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ؛ و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم پس در میان آنان نهصد و پنجاه سال درنگ کرد تا طوفان آنها را در حالى که ستمکار بودند فرا گرفت.(سوره عنکبوت، آیه 14)
فَلَوْلَا أَنَّهُ کَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِین، لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ؛ و اگر او (حضرت یونس) از زمره تسبیح‏کنندگان نبود قطعا تا روزىکه برانگیخته مى‏شوند در شکم آن [ماهى] مى‏ماند. (سوره صافات، آیات 143 و 144)

تورات نیز در شرح زندگی پیشینیان به عمرهای طولانی برخی از آنها اشاره دارد: حضرت آدم 920 ، شیث پسر آدم 912، انوش پسر شیث 905 ، لمک 777 و حضرت نوح 950 سال عمر کردند.
فلاسفه اعتقاد دارند بهترین دلیل برای امکان چیزی، واقع شدن آن است.

ضمن اینکه بی تردید تأملی در کائنات و آنچه در اطراف ما قرار دارد، تأکیدی بر قدرت بیکران خالق هستی بخش است وپس شک نیست اینکه خداوند اراده کند بنده ای بسیار بیشتر از سایرین عمر کند، به هیچ عنوان غیرممکن، بعید و عجیب نیست.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

فلسفه غیبت
 

امام صادق(ع) فرمود: "موضوع غیبت سرّی است از اسرار خداوند و غیبی است از غیوب الهی، چون خدا را حکیم می دانیم باید اعتراف کنیم که کارهایش از روی حکمت صادر می شود؛ گرچه تفصیلش برای ما مجهول باشد."
از این حدیث به خوبی آشکار می شود که علت و فلسفه اصلی غیبت، جزء اسرار الهی است و جز ائمه اطهار(ع) کسی نمی داند؛ آنها هم مأذون به بازگو کردن آن نبودند. ولی در پاره ای از روایات2 بعضی از حکمت های آن بیان شده که به آنها اشاره می کنیم.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حکمت های غیبت و سرّی از اسرار الهی
 

غیبت امام مهدی(عج) سری از اسرار الهی است که فلسفه اصلی آن بر بندگان مخفی و پوشیده است و تنها بعد از ظهور حضرت روشن خواهد شد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آزمایش و غربال انسانهای صالح
 

گروهی که ایمان محکمی ندارند باطنشان ظاهر می شود و کسانیکه ایمان در اعماق دلشان ریشه کرده به واسطه انتظار فرج، صبر بر شداید و ایمان به غیبت، ارزششان معلوم می گردد.
امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید: "برای صاحب الامر ناچار غیبتی خواهد بود، به طوری که گروهی از مومنین از عقیده برمی گردند. خدا به وسیله غیبت، بندگانش را امتحان می کند."

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حفظ جان امام مهدی (عج)
 

پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها به مردم گوشزد کرده بودند که دستگاه ظلم و ستم عاقبت به دست مهدی موعود(عج) برچیده می شود و کاخهای بیدادگری را واژگون خواهد کرد وجود مقدس امام زمان(عج) همواره مورد توجه دو گروه قرار می گرفت.

یکی مظلومان و ستمدیدگان که متاسفانه همیشه عده آنان زیاد بوده و هست. آنان به قصد تظلم و امید حمایت و دفاع دور وجود امام زمان(عج) جمع شده تقاضای نهضت و دفاع می کردند و همیشه عده زیادی اطراف امام(ع) را احاطه کرده و انقلاب و غوغایی برپا بود.

گروه دوم زورگویان و ستمکاران خونخوار که بر ملت محروم تسلط یافته و در راه رسیدن به منافع شخصی و حفظ مقام خویش از هیچ عمل زشتی پروا ندارند و حاضرند تمام ملت را فدای مقام خود کنند.
این گروه چون وجود مقدس امام مهدی(عج) را سد راه منافع و مقاصد شوم خود می دیدند ناچار بودند وجود مقدس آن جناب را از میان بردارند و خودشان را از این خطر بزرگ برهانند. در این تصمیم اساسی با هم متحد شده تا قطع ریشه عدالت و دادخواهی هرگز از پای نمی نشستند و خداوند حکیم به وسیله غیبت امام دوازدهم(عج) جانش را از شر دشمنان حفظ نموده است.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آمادگی پذیرش جهانی:
 

برای ظهور امام مهدی(عج) به عنوان خاتم الاوصیا و منجی بشریت و تحقق یک انقلاب همه جانبه در سطح جهان، علاوه بر وجود رهبری شایسته، قطعاً زمینه و آمادگی جهانی نیز لازم است؛ بنابراین می توان فقدان آمادگی جهان را یکی از فلسفه ها و حکمتهای غیبت امام مهدی(عج) برشمرد.
 

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غیبت امام زمان، یک سنت الهی
 

اساساً مساله غیبت در گفتار معصومین(ع) به عنوان یک سنت الهی مطرح شده است که در میان انبیاء پیشین و اوصیای آنها معمول بوده است. بنابر روایات، صالح پیامبر در سن پیری از میان قومش غایب شد و غیبت او مدتی به طول انجامید. به طوریکه چون به میان قومش بازگشت وی را نشناختند.

موسی(ع) نیز مدتی غایب بود و در طی این مدت بنی اسراییل در حیرت و سرگردانی و رنج بسیار به سر می بردند تا بار دیگر موسی(ع) به نزد آنها بازگشت. چنین غیبتهایی درباره حضرت یونس، یوسف و برخی دیگر از پیامبران نیز ذکر شده است. بنابراین مساله به مانند سنت جاریه ای تلقی شده است که در باره امام زمان(عج) در امت خاتم الانبیا نیز مصداق پیدا می کند.

در آخر، ذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه دانش بشری برای کشف بسیاری از امور یارا نیست و توان فهم آنها را ندارد.
بسیاری از اسرار نظام خلقت هنوز برای ما مجهول است و خداوند متعال که در گفتارش جای هیچ شک و تردیدی نیست در کتاب خود از این موضوع اینچنین خبر داده است : " و از دانش تنها مقدار بسیار کمی به شما داده شده است"7 و همچنین امام صادق(ع) در باره علت غیبت امام مهدی(عج) می فرمایند : " بی گمان برای قائم آل محمد غیبتی است که بطلان خواهان در آن شک می کنند.

" سپس از آن حضرت سوال شد چرا آن حضرت غیبت می کنند؟ ایشان جواب دادند : " برای امری که ما اجازه بیان آن را برای شما نداریم".
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی علیه السلام, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 601 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:36

 

 


 

**اس ام اس و پیامک تبریک امامت حضرت مهدی عج**


اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آمد گه شادمانی ای مردم
آن وعده ی آسمانی ای مردم
ای زنده دلان ظهور نزدیک است
هنگام ظهور نور نزدیک است
آن ماه به چاه رفته باز آید
قائم به اقامه ی نماز آید

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

نهم ربیع الاول
سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت
آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها،
حضرت مهـدی مـوعـود (عج)
بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــورش تبریک و تهنیت باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آغازتاجگذاری آخرین جت خدای سرمد ٬
بقیه الله الاعظم ٬حضرت حجه بن الحسن المهدی (عج)
بر چشم براهان حضورش مبارک.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غزل طایر قدسی از لسان الغیب
دارم امید که نور بصرم باز آید
آنکه غایب شده است از نظرم باز آید
گرمیِ دل خنکای جگرم باز آید
ولادت امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

برخیز که حجت خدا می آید
رحمت زحریم کبریا می آید
از گلشن عسگری گذر کن که سحر
بوی گل نرگس از فضا می آید
عید مهدی بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای وارث تاج و تخت محمود بیا
مرآت صفات پاک معبود بیا
خلق آرزوی بهشت موعود کنند
والله تویی بهشت موعود بیا
عید شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران
از بیکران سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان اینست مهدی
خیزد خروش از تشنگان اینست باران
میلاد امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کاش از لطف شبی یاد ز ما می‌کردی
یاد از عاشق افتاده ز پا می‌کردی
کاش بیمار فراقت که ز پا افتاده
با نگاه ملکوتی تو دوا می‌کردی
یا مهدی ادرکنی

عید شما مبارک
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی آرام می آید،نگاهش خیس عرفان است،
قدمهایش پر از معنا،دلش از جنس باران است
کسی فانوس بر دستش به سان نور می آید
امید قلب ما روزی ز راه دور می آید
شکر و سپاس الهی به مناسبت‏ امامت‏ امام زمان(ع) در ماه ربیع الاول،
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مبارک باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

پایان تمام عاقبت ها نیک است
صبح است که پایان شب تاریک است
یک عمر اگر چشم به راهی کردی
تردید نکن! ظهور او نزدیک است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

سلام آقا اجازه بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
استاد عشق! صاحب عالم ! گل بهشت!
باید مشق نام تو را تا ابد نوشت
سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج)
تبریک و تهنیت باد.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بیا دوباره پاک کن ز جاده‌ها غبار را / به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را
تمام لحظه‌های من فدای یک نگاه تو / بیا و پاک کن ز دل حدیث انتظار را . . .

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حیف
جمعه ها روزنامه منتشر نمی شود ، حیف!
چه تیتری میشد آمدنت …
الهم عجل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی نیامده جز او سر قرار خودش
نشسته غرق تماشای شیعیانِ خودش
چه انتظار عجیبیست این که شب تا صبح
کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش
اللّهمّ عجّل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بوی گلها عالمی رو مست و حیران می کند
دیدن مهدی (عج) هزاران درد را درمان می کند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان می کند.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

هر روز به ما اگر که سر هم بزنی
بر ریشه ی خواب ما تبر هم بزنی
آقــــا تو که خوب می‌شنــــــــاسی ما را
زنگ در خـــانه را اگـــــر هــم بــزنی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

با آغاز امامتش، جهان، رنگ عدل و عدالت به خود گرفت.
او به امامت رسید تا جهان را به زلالی آب و روشنی آفتاب کند.
سالروز امامتش مبارک باد!
 



 



ویژه نامه نیمه شعبان تاریخچه علایم ظهور اعمال و پیامک


 



فضیلت و اعمال نیمه شعبان, پیامک و عکس نیمه شعبان


 



اس ام اس با موضوع امام زمان عج,شعر و پیامک نیمه شعبان


 



مجموعه پوسترهای نیمه شعبان,عکس با موضوع امام زمان عج

 

[ جمعه 19 آذر 1395 ] [ 14:17 ] [ احمداسماعیلی کریزی ]

**اس ام اس و پیامک تبریک امامت حضرت مهدی عج**


 

**اس ام اس و پیامک تبریک امامت حضرت مهدی عج**


اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آمد گه شادمانی ای مردم
آن وعده ی آسمانی ای مردم
ای زنده دلان ظهور نزدیک است
هنگام ظهور نور نزدیک است
آن ماه به چاه رفته باز آید
قائم به اقامه ی نماز آید

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

نهم ربیع الاول
سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت
آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها،
حضرت مهـدی مـوعـود (عج)
بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــورش تبریک و تهنیت باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

آغازتاجگذاری آخرین جت خدای سرمد ٬
بقیه الله الاعظم ٬حضرت حجه بن الحسن المهدی (عج)
بر چشم براهان حضورش مبارک.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

غزل طایر قدسی از لسان الغیب
دارم امید که نور بصرم باز آید
آنکه غایب شده است از نظرم باز آید
گرمیِ دل خنکای جگرم باز آید
ولادت امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

برخیز که حجت خدا می آید
رحمت زحریم کبریا می آید
از گلشن عسگری گذر کن که سحر
بوی گل نرگس از فضا می آید
عید مهدی بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

ای وارث تاج و تخت محمود بیا
مرآت صفات پاک معبود بیا
خلق آرزوی بهشت موعود کنند
والله تویی بهشت موعود بیا
عید شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران
از بیکران سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان اینست مهدی
خیزد خروش از تشنگان اینست باران
میلاد امام زمان بر شما مبارک

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کاش از لطف شبی یاد ز ما می‌کردی
یاد از عاشق افتاده ز پا می‌کردی
کاش بیمار فراقت که ز پا افتاده
با نگاه ملکوتی تو دوا می‌کردی
یا مهدی ادرکنی

عید شما مبارک
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی آرام می آید،نگاهش خیس عرفان است،
قدمهایش پر از معنا،دلش از جنس باران است
کسی فانوس بر دستش به سان نور می آید
امید قلب ما روزی ز راه دور می آید
شکر و سپاس الهی به مناسبت‏ امامت‏ امام زمان(ع) در ماه ربیع الاول،
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مبارک باد.

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

در بزم ولا جام هدایت مهدی است
مقصود زنور بی نهایت مهدی است
ثبت است که بر جریده ی عالم قدس
گلواژه ی روشن هدایت مهدی است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

پایان تمام عاقبت ها نیک است
صبح است که پایان شب تاریک است
یک عمر اگر چشم به راهی کردی
تردید نکن! ظهور او نزدیک است

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

سلام آقا اجازه بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
استاد عشق! صاحب عالم ! گل بهشت!
باید مشق نام تو را تا ابد نوشت
سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج)
تبریک و تهنیت باد.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بیا دوباره پاک کن ز جاده‌ها غبار را / به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را
تمام لحظه‌های من فدای یک نگاه تو / بیا و پاک کن ز دل حدیث انتظار را . . .

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

حیف
جمعه ها روزنامه منتشر نمی شود ، حیف!
چه تیتری میشد آمدنت …
الهم عجل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

کسی نیامده جز او سر قرار خودش
نشسته غرق تماشای شیعیانِ خودش
چه انتظار عجیبیست این که شب تا صبح
کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش
اللّهمّ عجّل لولیک الفرج

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

بوی گلها عالمی رو مست و حیران می کند
دیدن مهدی (عج) هزاران درد را درمان می کند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان می کند.
اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

هر روز به ما اگر که سر هم بزنی
بر ریشه ی خواب ما تبر هم بزنی
آقــــا تو که خوب می‌شنــــــــاسی ما را
زنگ در خـــانه را اگـــــر هــم بــزنی

اس ام اس آغاز امامت امام زمان,ویژه نامه امامت امام زمان

با آغاز امامتش، جهان، رنگ عدل و عدالت به خود گرفت.
او به امامت رسید تا جهان را به زلالی آب و روشنی آفتاب کند.
سالروز امامتش مبارک باد!
 



 



ویژه نامه نیمه شعبان تاریخچه علایم ظهور اعمال و پیامک


 



فضیلت و اعمال نیمه شعبان, پیامک و عکس نیمه شعبان


 



اس ام اس با موضوع امام زمان عج,شعر و پیامک نیمه شعبان


 



مجموعه پوسترهای نیمه شعبان,عکس با موضوع امام زمان عج

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : اس ام اس و پیامک تبریک امامت حضرت مهدی عج, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 325 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:33

 

 
 
 
 


پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
آغاز گشته امامت مهدی موعود 
روشن کنید شمعها و عود
برای آمدنش دعا کنید
طولانی کنید نمازتان رابا سجود

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
'خانه تکانی'، رسم قدیمی همه 'منتظران' بهار است؛
خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم.

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
نهم ربیع الاول روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان، 
و روز نوید دهنده ی شکست نمرودیان و روز شادی شیعیان در تاجگذاری امام زمان(عج) مبارک باد.

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
رسول خدا فرمود: 
 
در دولت او (امام زمان) مردم آنچنان در رفاه وآسایش به سر می برند که هرگز نظیر آن دیده نشده است.
 
آقا جان! حیف نیست ماه شب چهارده پشت ابرهای تیره وپاره پاره پنهان بماند،حیف نیست دیده را
شوق وصا ل باشد ولی فروغ دیده نباشد...
مهدی جان!

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
ای نعمت باطنی عالم مهدی
وی نور دل نبی خاتم، مهدی
تکمیل نموده رب به تو نعمت ها
ای نعمت جاری دمادم ، مهدی

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
// سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت //

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
هزار و صد و هفتاد و سه سال است که مهدی(عج) "امام” شده است،
و منتظر است که منتظرانش "به خود بیایند” تا او بیاید…
.: عید تاجگذاری زیباترین، عادلترین، مهربانترین و تنهاترین شاه عالم مبارک باد :.

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
یا صاحب الزمان داستان یوسف را گفتن و شنیدن به بهانه ی توست
شرمنده ایم می دانیم گناهان ما همان چاه غیبت توست . . .
یا اباصالح المهدی

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
هرچه کردم نشوم علت رنجیدن او
باز نشد بارها من دل زهرائی او را ز گناهم خستم
گفتم این بار که بر نامه من می نگرد خوشحال است
لیک اشکش به دلم گفت که من روسیهم من پستم
یا مهدی

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
سر راهت در انتظارم … برده هجرت صبر و قرارم …
جز ظهورت ای گل زهرا … به خدا حاجتی ندارم…

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیه نور
سوگند به زخم های سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد
مهدی به میان شیعه برمی گردد

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
هزار و صد و هفتاد و یک سال است که مهدی(عج) 'امام' شده است،
و منتظر است که منتظرانش 'به خود بیایند' تا او بیاید...
.: عید تاجگذاری زیباترین، عادلترین، مهربانترین و تنهاترین شاه عالم مبارک باد :.

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
ای منتظران گنج نهان می آید
آرامش جان عاشقان می آید
بر بام سحر طلایه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان می آید
عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان مبارک

.
.
.
 
پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
کجایى اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت؟
 
ای به دستت نظام یا مهدی / دولتت مستدام یا مهدی
به ائمه به انبیاء تبریک / که تو گشتی امام یا مهدی
از تو قانون عدل پاینده است / به تو این موهبت برازنده است

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
ای قلب عالم امکان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده.
بیا که نوای دل انگیز توحیدت را با گوش جان شنواییم.
نهم ربیع الاول، مبارک باد.

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
به امید روزی که متن تمام اس ام اس ها یک جمله باشد و آن : مهدی آمد…

.
.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
همه جا پر از این خجسته نداست  / نه ماه ربیع عید خداست
عید کل زراری زهرا / عید لبخند سیدالشهداست
عید لطف و کرامت مهدی است  / که طلوع امامت مهدی است . . .

.
باشگاه خبرنگاران جوان:.
.

پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)
 
خداوندا رسان از ما سلامش / به گوش ما رسان یارب کلامش
بسوز سینه ى مجروح زهرا / نما تعجیل در امر قیامش
نهم ربیع الاول، مبارک باد.
 
 
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : پیامک تبریک آغاز امامت امام زمان(عج), نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 342 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:28

 

 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : آقاکجاست؟, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 278 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:26

 

 

 

 
آفتاب: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز
امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر کوتاه به رخ دادهایی که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره کنیم.

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه‌السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه‌های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن‌الحسن علیه‌السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه‌السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

حکومت عباسی از مدت‌ها پیش بر اساس سخن رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه‌السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه‌السلام به نتیجه نرسید.

عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می‌رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند. سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.
بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک, نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 313 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:24

 

 

 

امام حسین (علیه السلام) می فرمایند:

هر چه می توانید برای مهدی ما قلم فرسایی کنید

چرا که او در زمان خودش غریب است ...

 


 
 

بررودکریز...
ما را در سایت بررودکریز دنبال می کنید

برچسب : غریب زمانه , نویسنده : Ahmad barrud بازدید : 294 تاريخ : جمعه 19 آذر 1395 ساعت: 17:22